Nová Moto Guzzi V85 TT a Moto Guzzi V85 TT Travel se představuje

05 V85 Tt 2021 Giallo Mojave Small

Rok 2021 je pro značku Moto Guzzi významným milníkem, protože je rokem jejích stých narozenin. Století tradice, vášně, velkých obchodních a sportovních úspěchů; sto let vynikajících motocyklů, které se celou dobu vyrábí v Mandellu del Lario, spolu s nejlepšími technologiemi a nejcennější italskou výrobou. To jsou hodnoty značky Moto Guzzi od roku 1921.

S ohledem k této silné tradici se zrodil model V85 TT, určený k dobrodružným výletům, které vždy byly součástí tradičního dědictví Moto Guzzi, připomínající silnou image pouštních závodů jako Paříž–Dakar, proslulý závod, jehož sláva sahá do počátků osmdesátých let.

Základními stavebními prvky koncepce modelu V85 TT jsou minimalismus, jednoduchost a praktičnost. Tyto prvky jsou typické pro enduro motocykly z těch dob, kdy byly používány ke všem účelům, od každodenního dojíždění až po dobrodružné cestování. Moto Guzzi Model V85 TT dosáhl ambiciozního cíle spojit styl, postavený na navrácení těchto hodnot, s výbavou moderního cestovního endura. Díky tomu si vysloužil titul prvního a jediného klasického endura na trhu.

Mohlo by vás zajímat:  Nekompromisní lovec zatáček: Hyundai Motor odhaluje nejnovější vysokovýkonný model, zcela nový Hyundai i20 N

Po úspěchu, kterého se modelu V85 TT dostalo od odborné i laické veřejnosti při jeho premiéře, Moto Guzzi představuje modernizovanou verzi svého bestseleru pro rok 2021, vylepšenou na základě požadavků fanoušků. Vylepšení se týkají v první řadě motoru. Konstrukční uspořádání zůstává stále stejně exkluzivní, jako u všech v současnosti vyráběných motocyklů Moto Guzzi: 90° podélně uložený, vzduchem chlazený V-twin s rozvodem pomocí táhel a zdvihátek a dvěma ventily na válec (sací ventily z titanu), pýcha a tradice Mandellského orla. Pohonná jednotka má nyní vyšší točivý moment v nízkých a středních otáčkách díky optimalizovanému zdvihu vaček a následnému vyladění řídící elektroniky motoru. Nové vyplétané ráfky kol nyní obouvají bezdušové pneumatiky: společně tak snížily hmotnost o přibližně 1,5 kg, přičemž redukce neodpružené hmoty zlepšila už tak vynikající jízdní dynamiku. Pokud jde o elektronické asistenční systémy, ke stávajícím třem (Strada – Street, Pioggia – Rain, Off-road) přibyly dva nové jízdní režimy (Sport, vhodný pro sportovnější jízdní styl a nastavitelný Custom), které ovládají kontrolu trakce, ABS a citlivost reakce elektronického plynu Ride-by-Wire. Tempomat a barevný TFT přístrojový panel jsou rovněž součástí standardní výbavy. Pomocí multimediální platformy Moto Guzzi MIA, která je součástí široké nabídky originálního volitelného příslušenství Moto Guzzi, můžete spárovat svůj smartphone s motocyklem a rozšířit tak funkčnost přístrojového panelu.

Mohlo by vás zajímat:  Auto má být skutečný držák. Které vozy se tímto titulem mohou pyšnit?

Tři barevná provedení, dostupná pro model V85 TT jsou rovněž nová: barvy Nero Etna, Giallo Mojave a Rosso Uluru.

Model V85 TT Travel prošel stejnou technickou modernizací jako V85 TT; a stejně jako dříve má kompletní výbavu, díky které je připraven na každou expedici: Cestovní štít proti větru, boční kufry ze série Urban s velkým úložným prostorem, pár přídavných LED světel, sadu nastavitelných vyhřívaných rukojetí a multimediální platformu Moto Guzzi MIA.

Zdroj: Moto Guzzi
Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora