Že je třeba mít na svém voze správně nahuštěné pneumatiky, to dnes ví téměř každý. Je to jak proto, že se zlepší kontakt s vozovkou a jízdní vlastnosti, tak je to i proto, že se dokáže snížit spotřeba vozu, nebo snížit opotřebení pneumatiky. I proto jsou v nových vozech i speciální ventilky, které tlak kontrolují. Pokud klesne, je na to řidič pochopitelně upozorněný.
A v tu chvíli je jeho povinností pneumatiky nahustit. A to může být problém. Ani ne z důvodu, že možných míst je málo – dofouknutí je možné u každé benzinky. Problém je spojený s tím, že ne každý ví, jaká je ta pravá hodnota. A hledat štítek ve voze, nebo informace na internetu se každému nechce.
Nissan přináší s řešením
Poměrně s novým a inovativním řešením přináší automobilka Nissan. Ta chce řidičům dofukování pneumatik co nejvíce zjednodušit. A to v tom směru, že není nutné hledat a studovat štítek, a přitom bude zaručeno, že pneumatiky budou nahuštěny tak, jak mají být. Jde o nový systém kontroly tlaku, který řidiči doslova řekne, kdy jsou správně nahuštěny. A to nikoli až při nástupu do vozu, až na palubní desce, jelikož řidič tuto informaci obdrží už ve chvíli, kdy bude pneumatiky dofukovat.
Systém označený jako Easy Fill Tire Alert
Daný systém nese i své označení, a to konkrétně Easy Fill Tire Alert. Právě název už celkem jasně ukazuje na to, že jeho cílem bude primárně upozornit řidiče na to, že má nahuštěno správně a mlže vyrazit dále. Aby byl systém aktivován, je třeba udělat několik úkonů. Primárně je třeba zajet ke kompresoru. Zde musí být vůz ponechán nastartovaný, řadicí páka musí být v poloze „P“ a zároveň musí být zatažena ruční brzda. A teprve poté může dojít k nafukování.
Troubení a blikání
Jakmile řidič začne konkrétní kolo nafukovat, daný systém začne hlídat tlak v pneumatikách. Jakmile je dosaženo správné hodnoty, je využitý klakson vozu, který zatroubí. Spolu s tím dojde i k tomu, že probliknu dálková světla. Na první pohled to sice může pro někoho vypadat celkem zvláštně a divně, ale na druhou stranu musíme říci, že se alespoň využívá technika vozu a neobjevují se nové systémy, které by se mohly podepsat na ceně.
Kromě toho, že auto upozorní na správný tlak, je pochopitelně hlídána i situace, která by byla spojena s přehuštěním. Pokud by k tomuto také došlo, dá automobil opět znamení, že je třeba tlak snížit. Konkrétní znamení je také jednoduché, a to proto, že dojde k další aktivaci klaksonu a trojnásobnému probliknutí světel. A pokud by na to řidič ani tak nereagoval, bude tato informace dostupná i na palubní desce. A to do doby, než dojde k upuštění na správnou hodnotu.
Použití je dobrovolné
Pokud zrovna nechcete u benzinové stanice působit zvláštně, a to proto že na vás vaše auto bliká a troubí, rozhodně k tomu nemusíte mít důvod. Použití tohoto systému je v podstatě dobrovolné. Pokud vypnete zapalování, nebude aktivován a vy dofouknete pneumatiky tak, jak jste zvyklí.
Na druhou stranu huštění pneumatik s využitím tohoto systému je prokazatelně rychlejší, než pokud využijete klasickou metodu založenou na hlídání správného tlaku podle ukazatele. Ten navíc nemusí být vždy úplně přesný, a tak se může stát, že vám kontrolka ukáže, že jste stále nedosáhli dokonalého tlaku. A když k těmto všem výhodám přidáme i to, že je mezi námi řada méně zkušených řidičů, kteří maximální jednoduchost dofouknutí ocení, můžeme tento krok automobilky Nissan označit za jeden z těch, které rozhodně patří mezi praktické. V záplavě různých nových technologických vychytávek je to v podstatě konečně něco, co dokáže využít i běžný řidič, v situacích které ho mohou potkat kdekoliv.