V poslední době je docela běžné, že spolu jednotlivé automobilky spolupracují na některých modelech. Díky tomu dochází k udržování některých modelů v prodeji. A ačkoli se nejedná o extrémně ziskové prodeje, je spolupráce automobilek důležitá. Ne ale pro automobilku Nissan, která se takové spolupráci v rámci svých sportovních vozů brání. Důvodem je to, že si chtějí nechat své technologické postupy pro sebe.
Renault-Nissan-Mitsubishi
V rámci této skupiny spolupracuje Nissan se dvěma dalšími automobilkami. Jak ale tvrdí, je rozdíl v tom, spolupracovat s jinými automobilkami jednorázově nebo dlouhodobě. A chtějí si chránit své důležité know-how, které má zůstat pod pokličkou. Nissan se přitom vydává dvěma cestami (a určitě by se mu pomoc hodila) – jednak se soustředí na vývoj aut se spalovacími motory, vyjít vstříc chce ale svým zákazníkům se zájmem o elektrická auta.
Dříve uzavřená partnerství
Pokud bychom si chtěli připomenout, která partnerství byla dříve mezi automobilkami uzavřena, zjistíme, že se nejedná o žádné malé automobilky:
- Toyota spolupracovala se Subaru (vytvořila vozy GT86/BRZ),
- Mazda a Fiat (vznikly tak vozy MX-5 a Fiat 124 Spider),
- Toyota a BMW (byl přepracován vůz Supra),
- Honda a GM budou společně vyvíjet technologie vodíkových palivových článků.