Při zdokonalování vozidel je třeba ve velké míře myslet na bezpečnost. Německá firma ZF dodává do celého světa širokou škálu příslušenství a automobilové techniky a přichází s airbagem, který by měl suplovat deformační zónu.
Jaká pozitiva nový airbag od německé společnosti ZF přinese?
V německém Manheimu společnost ZF uvedla informace o tom, jak se bude vyvíjet nový airbag. Dle ZF by měl nový airbag oproti dřívějším modelům zajišťovat nejen ochranu řidiče a cestujících, ale zničení kinetické energie při srážce s dalšími vozidlem. Při čelním nárazu je systém zničení energie nárazu již celkem funkční, nicméně u bočních nárazů je zde stále velký nedostatek. Vše zde závisí na tvrdosti dveří a jejich pantech, zámcích a také prazích a sloupcích karoserie vozidla.
Nový airbag by měl mít přednárazovou funkci. Aktivoval by se ještě před srážkou vozidla a vytvářel by deformační zónu vozu a pohltil by tak většinu ničivé kinetické energie. Zranění řidiče a jeho spolucestujících by se tak podle ZF mohlo snížit až o 40 procent.
Jaké budou airbagy pro autonomní vozidla?
Autonomní vozidla dle posledních výzkumů ZF potřebují airbagy speciálně přizpůsobené typu jízdy. Současné airbagy prý bohužel nestačí. Také bezpečnostní pásy bude třeba dále vyvíjet. Největším problémem je prý možnost nastavení pozice sezení. Vývojem nových airbagů a bezpečnostních pásu ale ZF slibuje zajištění ochrany při nárazu a při změně nastavení pozice sezení.
Změny stávajících airbagů
Vývojem by měl projít také kolenní airbag. V budoucnu by neměla být schránka tohoto výrobku již z kovu ale z lehké tkaniny. I ve volantu bychom se měli dočkat inovace airbagu. Společnost ZF chce pružně reagovat na změny tvarů volantů, jelikož se již kromě kulatých volantů vyrábějí také modely šišaté a časem dle toho, co ukazují koncepty i tvary zaobleného šestiúhelníku.