Většina řidičů dojede k tankovacímu stojanu, vezme pistoli, natankuje palivo, zaplatí a odjede. Jsou ale i tací, kteří kromě paliva přidávají do nádrže i další tekutiny. Mají pro to své důvody, i když realita je spíše taková, že místo benefitů zbytečně zdražují provoz svého auta a zvyšují tak náklady na jeden ujetý kilometr.
Líh
Řada řidičů přidává do nádrže také líh. Důvod k tomu často mají jeden. Je to možný výskyt vody v nádrži, která se následně míchá s palivem, a to může způsobovat problémy. Přidávání lihu do benzínu zajistí, že líh vodu naváže, a tím dojde k jejímu odstranění bez toho, aby se muselo investovat do odčerpávání a následně vyčištění palivové nádrže.
Aditiva pro snížení spotřeby
Velké množství řidičů používá také různá aditiva určená pro snížení spotřeby. Nabídka je v tomto případě celkem rozmanitá a ne vždy každý z daných produktů funguje tak, jak očekáváme. Mnohé jsou pouze vyhazováním peněz. Když už zvolíme takový, který spotřebu opravdu dokáže o něco snížit, určitě nelze čekat zázraky. Potom je dobré si spočítat, zda pokles spotřeby byl tak výrazný, aby to pokrylo náklady na dané aditivum.

Čisticí aditiva
Existují i aditiva, která mají pomoci s vyčištěním palivového systému i samotného motoru. I tady se dá u některých výrobců polemizovat o jejich účinnosti. Pravdou ale je také to, že mnoho čerpacích stanic již může mít daná aditiva obsažena ve svých prémiových palivech, a pokud jsou čerpána, je vcelku zbytečné utrácet peníze za další produkty, které efekt paliva rozhodně neznásobí, jak se někteří domnívají.
Fritovací olej
Ano, majitelé starých naftových aut jsou schopni do svých nádrží ke klasické naftě lít také fritovací olej. Skutečně se s ním v nádrži dá jet a vzhledem k jeho ceně i poměrně levně. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, co to po delším ježdění udělá s motorem, který bude zralý na generálku nebo výměnu.
Zdroj: https://www.biggersmazda.com/can-fuel-additives-really-increase-gas-mileage/