Nejmenší model značky Lexus prošel mírnou modernizací

Během prvního čtvrtletí 2014 se na evropských trzích začne nabízet nový, ještě pohodlnější a kultivovanější Lexus CT 200h. Nový kompaktní prémiový hatchback zdůrazňuje atributy pokrokového luxusu, které jsou charakteristickým znakem vozů Lexus. Nabízí propracovanější stylistické ztvárnění exteriéru, kultivovanější interiér s vylepšenými prvky výbavy, vyšší míru jízdního pohodlí a možnost většího odlišení díky variantě F SPORT.

Při pohledu zepředu se nové CT 200h odlišuje především dalším vývojovým stupněm masky chladiče v typickém provedení ve tvaru vřetene, charakteristickém pro současné vozy této značky. Střed se přitom vysunul o něco více vpřed, čímž tyto partie získaly dravější a plastičtější podobu. Spodní rohy jsou nyní o něco dále od sebe a navíc se snížilo místo „zaškrcení“ vřetene, čímž se ještě více poukázalo na nízký čelní profil a velký rozchod kol modelu CT 200h.

Při pohledu z boku lze nové CT 200h rozpoznat podle nových deseti-paprskových litých kol o velikosti 16 nebo 17 palců, resp. nové střešní antény ve tvaru žraločí ploutve. Vzadu zaujme nový nárazník s akcentem na horizontální tvary. Jeho součástí jsou nápadná vybrání pro odrazová skla ve tvaru písmene „L“ a černá sekce uprostřed dole, s cílem zdůraznit nízké těžiště vozu a široký rozchod při pohledu zezadu. Pro nový Lexus CT 200h bude v nabídce 11 barev laku, včetně nového červeného odstínu. Ve všech variantách bude lak opatřen krycí vrstvou vysoce odolnou vůči povrchovým škrábancům a se schopností automatické obnovy.

Mohlo by vás zajímat:  Nový plug-in hybrid Ford Explorer v Amsterdamu zaujal. Čím?

Nový interiér modelu CT 200h byl dále propracován tak, aby nabídl ještě větší pohodlí, bohatší výbavu a vyšší kvalitu na pohled i na omak. Přínosem pro řidiče je i nový volant o průměru 370 mm, stejný jako v řadě IS. Součástí kapličky přístrojů s optitronovými ukazateli může být zabudován i TFT displej o úhlopříčce 4,2″, propojený s multimediální soustavou a ovládaný pomocí spínačů na volantu.

Centrální TFT displej multimediální soustavy je nyní tenčí a má pevnou konstrukci; součástí rozhraní RTI (Remote Touch Interface) druhé generace je nový a intuitivnější ovládací spínač s potvrzováním pomocí jednoduchého stisku. Systém zobrazování Lexus Media Display i prémiová navigační soustava Lexus přináší další funkce, snazší ovládání a vylepšenou podporu hands-free a rozpoznávání hlasu. Součástí zobrazovacího systému je nový ovladač zabudovaný do středové konzoly. K ještě kvalitnějšímu ozvučení pomocí audio soustavy Lexus napomohla reproduktorová technologie využívající bambusového dřeva (jako první na světě). Ke vstřikování do formy se využívají bambusová vlákna v kombinaci se syntetickým opálem a aktivním uhlím, čímž vzniká nejtenčí reproduktorová membrána v tomto odvětví, přinášející znatelně kvalitnější zvuk.

Z dalších vylepšení prvků výbavy lze jmenovat zadní kameru (na přání) přenášející obraz na displej multimediální soustavy Lexus, systém kontroly tlaku v pneumatikách nebo možnost vypínání systému řízení kontroly trakce. Přepracování se dotklo i nabídky barev dekorů středové konzoly a jejich kombinací. U dveřních výplní a čalounění se nyní používá výrazné stehování zvyšující pohledovou kvalitu. Pětice nabízených povrchových úprav dekorů nyní zahrnuje i dřevo Shimamoku. Ovládací prvky na středové konzole jsou nově potaženy kovovou fólií s propracovaným vzhledem. Přepracovaná nabídka čalounění nyní zahrnuje jednu novou koženou variantu v odstínu Topaz Brown (hnědá Topaz) a tři vylepšená textilní čalounění v odstínu červená, hnědá a mořská modrá.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota se spojila s vodíkovou asociací proti globálnímu oteplování

Díky výraznému snížení produkovaných emisí se Lexus CT 200h v modelovém provedení 2014 chlubí parametry CO2 na vrcholu třídy. Emise produkované verzí se 16″ koly poklesly o 6 g/km (z 94 na výsledných 88 g/km), zatímco u provedení s 15″ koly činí pokles 5 g/km (z 87 na pouhých 82 g/km). Nový Lexus CT 200h spojuje vyšší tuhost karoserie, vylepšený systém zavěšení kol a dokonalejší aerodynamiku. I díky komplexním opatřením na snížení hluku, vibrací a chvění nyní tento model nabízí požitek z kultivovanější a pohodlnější jízdy v ještě tišším prostředí. K navýšení tuhosti karoserie došlo díky dalším bodovým svarům a široké aplikaci technologie lepení karosářských dílů. Vyšší tuhost pak umožnila změnit naladění systému odpružení. Optimalizace se dotkla tuhosti pružin, byly použity nové ventily tlumičů a konstruktéři rovněž upravili průměr zadní tyče stabilizátoru s ohledem na vyšší jízdní pohodlí bez kompromisů v otázkách ovladatelnosti.

Řídicí jednotka převodového ústrojí hybridního pohonu dostala upravené mapování. Nárůst otáček motoru proto nyní lépe odpovídá skutečné akceleraci vozidla, čímž se projev více blíží klasické automatické převodovce. Již ze své podstaty tiché hnací ústrojí Lexus Hybrid Drive prodělalo na 94 samostatných opatření k dalšímu snížení hluku, vibrací a chvění. Nová konstrukce sacího kanálu (poprvé u hybridního modelu Lexus) spojuje velmi tichý chod s vynikající účinností sání.

Mohlo by vás zajímat:  Hybridy mají neřešitelný problém. Spočívá v jejich těžké baterii

Nová verze F SPORT nyní zaujme nápadnějším vzhledem s výraznějším odlišením od ostatních provedení konstrukční řady CT 200h. Nový design masky chladiče ve tvaru vřetene používá stejně dravý rastr jako nový model IS F SPORT. Součástí jedinečného zadního spoileru jsou speciální otvory ke zvýšení přítlaku. Desetipaprsková litá kola o rozměru 17″ mají povrchovou úpravu používanou výlučně u provedení F SPORT. Nabídka devíti různých barevných odstínů karoserie nyní zahrnuje i novou červenou, resp. bílou White Nova, která je k dispozici pouze pro F SPORT.

V interiéru si lze povšimnout vylepšeného čalounění F SPORT, hliníkových pedálů a prahových lišt, volantu obšitého perforovanou kůží, hlavice řadicí páky obšité kůží s důlkovaným povrchem, nebo emblémů F SPORT. Pětici exkluzivních barevných schémat doplňuje nabídka čtyř typů dekorů, včetně dřeva Shimamoku nebo kovově stříbrné fólie, v tomto případě pouze pro verzi F SPORT. Nabízí se i kompletní kožené čalounění v odstínu černé nebo temně růžové, včetně barevného stehování.

Verze F SPORT přináší všechna vylepšení jízdních schopností jako zbytek nové konstrukční řady CT 200h. Kromě toho však těží ze zakázkového naladění vinutých pružin a optimalizace rozdělení torzní tuhosti vpředu/vzadu v zájmu dalšího vylepšení sportovní jízdní dynamiky.

Zdroj: Lexus