Majitelé nebo provozovatelé aut mají různé povinnosti. Ty se netýkají jenom pojištění, ale třeba i nutnosti dostavit se s vozem na STK. Po prvních čtyřech letech v pravidelných dvouletých intervalech. Navštívit stanici technické kontroly může řidič v podstatě kdykoliv, kdy ta současná ještě platí. Není však ideální toto absolvovat v zimě. Proč?
Špinavé auto
Návštěva STK je spojena s řadou různých požadavků. Jedním z takových je i to, že by auto nemělo být nadměrně znečištěné. Výrazné znečištění vozu může technikovi značně zkomplikovat práci. Nemusí být proto výjimkou, že kontrolu vozu neprovede do doby, než řidič uvede své auto do takového stavu, aby byla kontrola možná. Je třeba říct, že běžné znečištění z provozu obvykle nevadí, ale vždy záleží na konkrétním technikovi, jak danou míru posoudí.
Letní pneumatiky
Jezdit v zimě na letních pneumatikách není přímo zakázané. Pokud to počasí a stav vozovky dovolují, je klidně možné přijet i na letních pneumatikách. Jen je třeba myslet na to, nakolik se může počasí změnit. Návštěva STK tam, kde řidič není objednaný, se může protáhnout. Klidně i na několik hodin. Během této doby může začít sněžit, a když je kontrola dokončena, řidič vzhledem k povaze vozovky na letních pneu pokračovat nesmí. To mu může značně zkomplikovat život. Auto by tak měl odstavit a vyjet, až to počasí dovolí.
Poklice na kolech
Mnoho řidičů má letní sadu pneumatik na hliníkovém disku, zatímco zimní pneu má na plechovém. A na něm klasickou plastovou poklici. Ta se často upevňuje pomocí plastových elektrikářských pásků, aby ji řidič během jízdy neztratil. A právě poklice jsou na STK problém. Řidič je tak musí sundávat, tedy přestřihávat dané pásky, demontovat poklice, poté je znovu nasazovat a zajišťovat. Postup, který by na jaře, v létě nebo na podzim, když má gumy na „litých kolech“, prostě nebyl nutný.
Zdroj: https://www.nationwide.com/lc/resources/auto-insurance/articles/vehicle-safety-inspection