Nákup ojetého auta v zimě prověří vůz dokonaleji, než za teplot vysoko nad nulou

Closeup Snow Covered Car Street During Winter

Ojeté auto si během zimních měsíců vybírá jen hrstka řidičů. Chladné zimní období přitom poskytuje výhodné, někdy dokonce i lepší podmínky. Nejen, že s přelomem roku naroste stáří auta a tím klesne jeho cena, ale především nízké teploty dokážou prověřit, v jakém stavu se vůz opravdu nachází. Pokud bude vše fungovat v mrazu, pravděpodobně vás auto nezradí ani během nastávajícího roku.

 Na zkušební jízdu se nebojte vyrazit v mrazu a sněhu, naopak v dešti je lepší termín přesunout. Na mokré kapotě se snáz schovají vady na laku a stopy po bourání a při jízdě na mokré vozovce je hůř slyšet chod motoru.

Mohlo by vás zajímat:  ID. Buzz výhodně? Na e-Salonu rozhodně! ID. Buzz Pro „limitovaná edice 260“ s rozšířenou výbavou

Kapitolou sama pro sebe je startování, a to obzvlášť u dieselových aut, pro která jsou mrazivé teploty vůbec nejnáročnější. Obtížné nastartování může odhalit zhoršenou funkci žhavení, slabý akumulátor nebo opotřebovaný startér.

Horší startování se může týkat i aut na benzin, u nichž se může projevit horší komprese motoru, problém se svíčkami nebo dalšími komponenty včetně slabé baterie. Ta souvisí i s veškerou elektronikou. Pokud auto dlouho stálo, mohly jednotlivé součástky zatuhnout nebo zkorodovat. Vyzkoušejte proto stahování oken, centrální zamykání, otevírání kufru ale i klimatizaci „Vyzkoušet si klimatizaci může být v zimě trochu problém. Doporučuju najít si předem vytopenou podzemní garáž třeba u nákupního centra a zajet do ní během zkušební jízdy. Jestliže začne studený vzduch proudit hned po otočení knoflíkem, je klimatizace v pořádku,“ radí „Petr Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna“.

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot 3008 & 5008 Hybrid: Peugeot představuje novou hybridní technologii 48V

Při samotné jízdě můžete odhalit i třeba zvýšenou vlhkost v autě způsobenou poškozeným těsněním, což se projevuje jednoduše neustálým mlžením oken. Na kluzké vozovce může dojít i na antiblokovací systém brzd – ABS. Přerušované brzdění chránící vůz před smykem by mělo za každou cenu fungovat správně, jeho oprava se navíc může vyšplhat i nad 20 tisíc korun. Stejně tak můžete odhalit i špatnou převodovku, se kterou se řadí ztuha. Pomoci může jednoduchá výměna oleje, ale pokud půjde o jinou závadu, náklady na opravu převodovky se mohou vyšplhat opravdu vysoko.

Mohlo by vás zajímat:  BMW 3.0 CSL: lakýrnické umění z Landshutu ve jménu nejsilnějšího písmene světa

Solidní prodejce vám auto dá k dispozici v suchu a naprosto čisté, a kromě klasické testovací jízdy vám umožní i prohlídku vlastním automechanikem, který zkušeným okem snáz odhalí veškeré nedostatky, které ojeté auto může mít,“ dodává Vaněček.