Ve dnech nedávno minulých jsme v redakčním testu otestovali nejnovější produkt z 6. největší japonské automobilky. Automobilku Mitsubishi není nutno blíže představovat. Tato japonská značka si za poslední dobu pro nás připravila řadu novinek a technických inovací. Tentokrát se ale podíváme nejen na nový motor a jeho spojení s převodovkou CVT nové generace JATCO, ale i na elektroniku a bezpečnostní systémy, kterými je tento výroční krasavec prošpikován.
Hned na začátku nutno podotknout, že v daném segmentu je trh nabitý konkurenčními modely, které jistě všichni známe, ovšem jak je zvykem v naši redakci, snažíme se našim čtenářům přinést vždy tak trochu jiný pohled na věc. Zdánlivě průměrné auto, které svým poměrem cena x výkon převyšuje zejména cenou může mít vždy něco do sebe. Jen je třeba zvolit správný úhel pohledu.
Pojďme si ale jednotlivé aspekty rozebrat jeden po druhém…
INTERIÉR
Jakmile otevřete dveře řidiče, první co vás zaujme, je výroční příplatková prahová lišta „100 ROKOV“. Tento návrat do minulosti je jasným signálem na které trhy Mitsubishi (nejen) s tímto modelem míří. A vlastně to dává i smysl, ale pojďme dál… Jakmile skočíte do tohoto přes čtyři a půl metru dlouhého korábu pocítíte, že něco je jinak. Posez je na daný segment opravdu vysoký a palubní deska nijak nebrání téměř dokonalému přehledu o situaci okolo automobilu. Okamžitě se dostaví pocit bezpečí a nadhledu. Toto jen podtrhují velké zpětná zrcátka, do kterých lze samozřejmě za příplatek namontovat hlídání mrtvého úhlu. Velmi příjemné jsou i textilní sedačky s adekvátním bočním vedením. V zimě potěší jistě i v tomto případě výkonný výhřev, jehož ovládání budete muset hledat….a až najdete, možná se trochu podivíte. Prostor nebo spíš prostůrek pod středovou opěrkou je podle konstruktérů z Mišivbuši prý nejideálnější. (Připomínám tu obří palubní desku, za kterou by se nemuselo stydět větší Pajero.) Volant by mohl být poněkud silnější, alespoň v místech pro ideální uchopení. Aktivní ovládací prvky lze hodnotit jako ryze intuitivní, ať už mluvíme o tempomatu, kontrole jízdy automobilu v jízdním pruhů, či funkci udržování odstupu od vozidla. Navigace značky Pioneer byla instalována s největší pravděpodobností druhotně, takže přivřeme obě oči. Zobrazení videa z couvací kamery připomínalo svým rozlišením počítačové hry Prince of Persia nebo Super Mario z devadesátých let.
Co se Outlanderu ohledně jeho interiéru ovšem nedá upřít je jeho prostornost v první a druhé řadě sedadel i zavazadlovém prostoru. Připomínám, že jsme měli možnost testovat výroční a ještě o cca 15cm prodlouženou verzi.
EXTERIÉR
Nutno uznat, že designové oddělení v Mitsubishi opravdu nelenilo. Nový Outlander se skutečně povedl. Ohledně interiéru se nedá tomuto krasavci snad nic vytknout. V testované hnědé variantě, nebo-li granite brown, jak uvádí dokumentace, jednak vyniknou designové křivky a jednak můžeme říci, že jde asi o nejpraktičtější variantu pro pohyb mimo město nebo zpevněnou vozovku.
Maska nového modelu jakoby říkala, „jsem elegán z jiné třídy a mimo silnici nepatřím“. Světla a jejich LED denní svícení připomínají, že se díváme na kousek z asijské produkce. Zajímavostí jsou pak chromlišty rozdělující masku a blatníky. Velmi střídmá a sportovně elegantní je lišta dveřní, která koresponduje s chromlištou na pátých dveřích Outlanderu. Zadní světla pak jen dokreslují velkorysost celého exteriéru.
MOTOR A JÍZDA
Jízda s touto novinkou je … příjemná. Na to, jak velké má auto proporce si zvyknete víc než velmi rychle. Vlastně vám úplně přiroste k tělu. Je neskutečně čitelné jak v městském provozu, kde skvěle zvládá díry a nerovnost. Nezklame ani na asfaltkách při zatáčení ve vyšších rychlostech. Na žádné velké předjíždění to samozřejmě není, ale když vezmete i při vyšších než povolených rychlostech na okreskách za volant, auto se nakroutí, „přidřepne“, ale stopu udrží. Mimo město a mimo okresky nezklame ani v těch nejtěžších podmínkách. Chcete-li se brodit bahnem nebo potřebujete překonat značné převýšení v podmáčeném terénu, bude vám Outlander dobrým parťákem, který nezklame. Dovolím si tvrdit, že ho nezaskočí ledajaký offroadový polygon či hlubší brod.
Z místa řidiče vždy uvidíte kam je vozidlo nasměrované a jak k překážce přistupovat. Stačí jen zvolit vhodný režim převodovky a pohonu kol. Nechcete-li si ani s tímto lámat hlavu, automatika se o auto i posádku skvěle postará. Kulisa převodovky, je zcela standardní a snad není co vytknout. Člověk, který má Outlandera ve svém hledáčku pádla pod volantem snad ani nevyužije, ale proč je nemít, když jsou v ceně.
Málem bychom zapomněli na tlačítko „ochránců planety“, takzvaný green mode, který při toulkách krajinou, či jízdě ve měst v kombinaci s ukazatelem ekonomického provozu není vůbec špatný. Auto je sice poněkud línější, ale na běžný provoz, který zákazník absolvuje úplně stačí. A navíc zachráníte strom!
ZÁVĚR
Samotným závěrem lze jednoznačně říci, že jsme měli možnost testovat vůz, který si koupíte pakliže nechcete investovat více než milión, vaše cesty domů či na chalupu vedou přes rozbahněnou polní cestu nebo proto, že jste myslivec.