Po modernizovaném Mitsubishi L200 tu máme dalšího zástupce značky, který se dočkal jistého omlazení a navázal tak na rukopis, který značce přinesl příchod modelu Eclipse Cross. Mitsubishi nám představilo nové, modernizované ASX.
O důležitosti modelu ASX netřeba pochybovat, jedná se totiž o vůz, který se prodává již od roku 2010. ASX je velice úspěšným modelem stran jeho prodejnosti, a to nejen v zahraničí, ale také na domácí půdě. Jeho uživatel jistě ocení jeho všestrannost, jeho zajímavou cenovou politiku, jízdní vlastnosti nebo vnitřní prostor.
Do redakčního testu jsme aktuálně dostali ASX v nejvyšší výbavě Intense s benzínovým dvoulitrem, pohonem všech kol a bezestupňovou CVT převodovkou.
Modernizace vnějšího vzhledu
Nové ASX přichází s největší změnou především v pojednání jeho přední partie. Ta obdobně jako model L200 navazuje na již avizovaný Eclipse Cross. Přední partie nově nabízí výrazně protažené klínovité a horizontálně orientované LED světlomety s prvky pro denní svícení.
Na samotná světla pak navazují výrazné chromované prvky ve tvaru písmene „C“, ve kterých jsou umístěna směrová a mlhová světla. Tyto změny pak jdou ruku v ruce s nově tvarovaným nárazníkem a přední maskou.
Boční a zadní partie vozu již tak radikální změnou neprošly a zůstávají věrné předchozí generaci. Za zmínku však stojí zadní lampy, které se dočkaly oživení v podobě jiného členění. Disponují nově světelným podpisem ve tvaru písmene „T“, které zádi dodávají jistou šířku a optickou stabilitu.
Modernizace vnějšího vzhledu modelu ASX jistě prospěla, vůz nyní působí o dost živějším a soudobějším dojmem. Bohužel se týká výhradně přední partie a ASX na mě teď při určitých pohledech působí občas lehce nevyváženým dojmem.
Interiér
Samotný interiér už tak výrazné změny, jaké nastaly u přední partie, nepřináší a drží léty ověřený koncept. Ten nabízí dobré zpracování, velkou prostornost nebo příjemný výhled z vozu díky vyšší poloze za volantem.
Příjemnou výjimkou se nově stala přítomnost 8“ dotykového displeje palubního infotainmentu. Ten je elegantně zapracován, respektive integrován do palubní desky společně s výdechy klimatizace. Jeho grafika je přehledná, jednoduchá a ovládání celkem intuitivní. Systém bohužel nenabízí integrovanou navigaci, ta je dostupná pouze po spárování systému s telefonem přes Apple Car Play, případně Android Auto.
Testovaná verze byla dále vybavena multifunkčním volantem, kterým ovládáte audiosoustavu, telefon a tempomat. Přístroje v rámci kapličky před řidičem jsou klasické analogové, mezi rychloměrem a otáčkoměrem je dále umístěn displej palubního počítače, který disponuje ne zcela soudobou grafikou.
Místa na sezení je ve voze i nadále dostatek, a to i pro pět dospělých cestujících, vnitřní prostor je poměrně dost široký. Poměrně strmý mi přišel akorát opěrák zadních sedadel. Zavazadlový prostor pak nabídne 488 litrů zavazadlového prostoru. Vozidlo bylo navíc vybaveno příplatkovým zvětšením zavazadelníku, který ale spočívá v tom, že jste připraveni o úložný prostor pod původní podlahou kufru a všechny věci, které zde byly uskladněny, jsou uloženy do brašny, která je zavěšena na boku zavazadlového prostoru.
Benzínová pohonná jednotka a bezestupňový automat pod kapotou
O pohon testovaného vozu se starala dvoulitrová benzínová jednotka SMART MIVEC disponující výkonem 110 kW a 195 Nm točivého momentu. Ta dále spolupracovala s bezestupňovým CVT automatem, který se staral o pohon obou náprav. Dvoulitr přichází jako náhrada za původní šestnáctistovku, která nabídla 86 kW výkonu a 154 Nm točivého momentu. Výkonový nárůst je tedy papírově celkem markantní.
Atmosférický dvoulitr a CVT automat stran jízdního projevu fungují velmi neutrálně. Řidičsky výrazně nepotěší, ale rozhodně ani neurazí. Projev testované motorizace je tichý a kultivovaný, CVT automat pak není tak otravný, jak tomu u převodovek tohoto typu bývá celkem zvykem. Efekt „gumového lana“ umí tato převodovka poměrně úspěšně eliminovat.
Jelikož se jedná o atmosféru, je zapotřebí více pracovat s plynem a adekvátními otáčkami motoru, pro dosažení dynamičtějšího stylu jízdy. Manuální převodovka by pak pro tuto situaci měla být ideálnější volbou. Pětistupňový manuál se ale nenabízí s pohonem všech kol, vše je tedy otázkou vašich priorit. CVT automatická převodovka nabídne alespoň režim manuálního řazení (změnu převodového poměru), k dispozici je tak 6 převodových stupňů, které volíte pádly pod volantem.
Pohon 4WD, jeho režim se volí tlačítkem, které je umístěno v rámci středového panelu před voličem automatické převodovky. Režimy jsou následující 2WD, 4WD AUTO a 4WD LOCK.
Režim 2WD nabízí hospodárnou jízdu odpovídající vozu s hnanou pouze přední nápravou. Režim 4WD AUTO zajišťuje automaticky optimální přenos točivého momentu na všechna 4 kola dle aktuálních jízdních podmínek. Režim 4WD LOCK je pak určen pro jízdu na povrchu, kde hrozí zapadnutí vozu.
Samotné řízení vozu je opět neutrální, podvozkově je pak vůz spíše tvrdší. Se spotřebou jsem se v aktuálních zimních podmínkách pohyboval lehce pod hranicí 8 litrů.
Závěr
Modernizované ASX se aktuálně v základní výbavě Inform, s benzínovým dvoulitrem, manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem pouze přední nápravy nabízí za akčních 415 000 včetně DPH. Testovanou nejvyšší specifikaci s automatem a pohonem všech pořídíte od 599 850 včetně DPH.
Mitsubishi ASX, aktuální modernizované generace, tak díky zachování původních rozměrů nabízí i nadále bohatě dimenzovaný vnitřní prostor, který navíc disponuje i velmi slušným zpracováním. Jeho modernizace je tedy nejvíce patrná v přepracování přední partie, která reaguje na aktuální designový směr značky, a která vůz jednoznačně oživila.
Mitsubishi ASX tedy i nadále zůstává dobrou volbou pro ty, které ocení jistou fortelnost, velký vnitřní prostor a v neposlední řadě zajímavou pořizovací cenu.