MINITEST Subaru Forester 2.0D-L Comfort – Milý Ježíšku…

MINITEST Subaru Forester 2.0D-L Comfort - Milý Ježíšku...

Japonská značka Subaru je slavná především svým propracovaným pohonem všech kol, zážehovým ležatým motorem typu boxer a ikonickým modelem Impreza. Nabízí toho však ještě mnohem víc a tak jsem nemohl odmítnout příležitost vyzkoušet novou generaci modelu Forester. Chtěl jsem zjistit, proč zákazníci Subaru patří k těm nejvěrnějším v automobilovém průmyslu.

U libereckého prodejce Subaru pro mě byl připraven Forester v šedé metalíze s dvoulitrovým turbodieselovým boxerem a šestistupňovou manuální převodovkou. Na první pohled vůz nepůsobí nijak křiklavě, což je dáno i barvou karoserie. Design vozů značky Subaru jde již dlouhodobě vlastní cestou a nesnaží se podbízet lacině líbivými křivkami. Díky tomu je ale z každého úhlu originální a stárne prokazatelně lépe, než konkurence. Už jen proto stojí za pozornost.

Vozy Subaru jsou ale především o jízdě a tak jsem zamířil za volant. Už samotný nástup rozměrnými dveřmi je bezproblémový a látkové sedačky velmi příjemné. Díky elektrickému nastavení bylo nalezení polohy za volantem otázkou několika vteřin. Prostoru je ve všech směrech dostatek. Při pohledu na palubní desku Vás možná zarazí její strohost, ale velmi rychle oceníte její přehlednost a ergonomičnost.

Mohlo by vás zajímat:  Ford Kuga PHEV: SUV sporťák na baterky

Nastartování dvoulitrového ležatého turbodieselu přineslo další překvapení v podobě sofistikovaného zvukového projevu. Díky koncepci typu boxer se do interiéru nepřenáší žádné nežádoucí vibrace, se kterými bojují i vozy prémiovějších automobilek. Spojkový pedál je krásně tuhý, což umožňuje přesně dávkovat přenos vysokého točivého momentu na kola. Spolupráce s krátkou řadicí pákou se také ukázala být velmi příjemná, neboť Subaru jasně vymezilo kulisu jednotlivých drah.

Byť i Forester využívá tolik moderní elektronický posilovač řízení, nemáte pocit, jako byste byli odtrženi od kol, což je případ naprosté většiny dnešních vozů. Řízení je i ve městě tužší, přesné a propouští k řidiči překvapivou dávku informací od kol. Když k tomu přidáte jistý podvozek, který nádherně kombinuje německou tuhost a francouzské pohodlí, máte o zábavu za volantem postaráno. Extrémní jistotu pak řidiči dodává symetrický pohon všech kol Symmetrical AWD, kterým Subaru proslulo. Dvoulitrový motor není vyloženě trhačem asfaltu, ale pro běžné ježdění nabízí adekvátní výkon ve výši 147 koní. Třešničkou na dortu je pak nádherná kombinovaná spotřeba v okolí 6l/100 km.

Mohlo by vás zajímat:  Test 2021 VW Caddy 2.0 TDI: Větší a lepší

Po seznamovací jízdě jsem měl možnost si ještě prohlédnout a vyzkoušet zadní sedačky, kde je přebytek prostoru ve všech směrech. A to má „barokní“ postava měří 184 centimetrů! Kufr vozu nabízí velice slušný objem a po sklopení zadních sedaček získáte takřka stěhovací vůz. I staticky jsem pak musel ocenit bohaté prosklení kabiny, díky čemuž má řidič perfektní přehled o voze a dění kolem něj.

Přestože má zkušenost s novým Foresterem byla krátká, musím uznat, že se jedná o dobře postavený a promyšlený vůz. Ať přemýšlím, jak chci, nedokážu přijít s ničím, co by mi na něm vadilo. Už konečně chápu, proč jsou z tohoto modelu všichni nadšení a proč například získal titul SUV roku 2013 od amerického média Motor Trend. Moc se těším, až zase někdy usednu za jeho volant. A protože se blíží Vánoce a já byl celý rok hodný, říkám si šeptem: „Milý Ježíšku…“

Mohlo by vás zajímat:  První jízda - Peugeot 208 GTi

 

Za možnost svést a seznámit se s vozem mnohokrát děkuji libereckému Autosalon SUBARU – ILOS, s.r.o.

 

Základní cena vozu (Subaru Forester 2.0i Active): 679.000,- Kč s DPH
Základní cena testovaného vozu (Subaru Forester 2.0D-L Comfort): 854.000,- Kč s DPH

*ceny jsou nezávazným doporučením

Porovnejte parametry vozu Subaru Forester s konkurencí na Autohled.cz