Milotec Fabia Dragon

Píše se rok 2006 aEssenu se koná každoroční tuning show. Jednou z hlavních hvězd tohoto ročníku se stala česká Škodovka v německých rukou. Ovšem jak rychle vzplanulo nadšení nad tímto automobilem, tím rychleji opadlo…

Přitom již vzhled Fabie Dragon od Milotecu je velmi výstřední. Snížený podvozek, nový přední nárazník s integrovaným nasávacím otvorem, kryty světel, které reflektory rozdělily na tři menší díly, boční nástavce prahů a hlavně zadní křídlo WRC, kterému sekundují opět kryty světel a nový zadní nárazník. Celek dotvářejí rozšířené blatníky, 18-ti palcová kola a šedý lak s divokým vzorem. Určitě auto, které nezapomenete.

Ani v interiéru to jistě není klasická Fabie. Sedačky a volant Sparco, centrální otáčkoměr s digitálním pásem zobrazujícím další detaily jako rychlost nebo stav paliva… To je celý přístrojový štít! Na středové konzoli není žádné rádio, nýbrž ukazatele teploty paliva a dalších důležitých dat automobilu. Opět výstřední a povedené.

Mohlo by vás zajímat:  Sedm dekád, osm plakátů a jedna slavná historie. Formule 1 slaví sedmdesáté výročí svého vzniku

Pokud tohle nestačí, podívejte se pod kapotu! Tam nenajdete žádné HTPéčko, ale poctivou 1.8 Turbo z Audi TT, která byla ještě upravena, a má nyní výkon 334 koní! A další data znějí také krásně – maximální rychlost omezená na 250 km/h, zrychlení na 100 km/h za 5 sekund, točivý moment 418 Nm… To vše přenášeno přes 6-ti stupňový manuál na všechna kola skrze lamelovou spojku Haldex. Tohle již nahání hrůzu!

A pokračujeme dále, podvozek totiž určitě nesmí zůstat pozadu! Ten má základ v Audi TT Quattro a nabízí přední i zadní zavěšení McPherson, adaptivní tlumiče Bilstein PSS9 nebo hydraulický systém pro změnu světlé výšky vozu HSV, který jedním stiskem tlačítka v interiéru, dokáže změnit světlou výšku až o 50 mm. O bezpečné zastavení automobilu se starají brzdy Brembo o průměru kotoučů 320 mm vpředu resp. 270 mm vzadu.

Mohlo by vás zajímat:  Dodge Charger

To určitě nezní jako kdyby mělo auto upadnout v zapomnění, ne? Bohužel se tak stalo, nicméně na německých stránkách Milotecu je Dragon momentálně nabízen k prodeji a to za 130 000 euro (cca 3 237 000 Kč). 

Srovnání s jinými modely s pohonem 4×4

Milotec Fabia Dragon

Audi TT RS Coupé

Subaru Impreza WRX STI

Motor: 1.8 Turbo

Motor: 2.5 TFSI

Motor: 2.5 Boxer

Výkon: 334 koní

Výkon: 340 koní

Výkon: 300 koní

V-max: 250 km/h

V-max: 250 km/h

V-max: 250 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 5,0 s

Zrychlení 0-100 km/h: 4,6 s

Zrychlení 0-100 km/h: 5,2 s

Převodovka: 6-ti st. manuál

Převodovka: 6-ti st. manuál

Převodovka: 6-ti st. manuál

Cena: cca 3 237 000 Kč

Cena: 1 451 900 Kč

Cena: 1 059 000 Kč

Mohlo by vás zajímat:  Historie Ferrari Testarossa

Zdroj: milotec.net