Dříve čistě britská a dnes na půl čínská automobilka MG patří k nejrozporuplnějším jménům automobilové historie. Legendární značka na začátku 21. století zanikla a přešla pod čínské vlastníky. Ti dlouho nevěděli co s ní a nakonec obnovili i výrobu v Anglii. Dnes už se MG opět žene na vrchol automobilového Olympu. Povede se mu vydobýt ztracené pozice?
To se uvidí, ale po modelu nižší střední třídy MG6, který už se v Longbridge vyrábí od loňského roku a v médiích se dočkal poměrně kladného přijetí, naběhne brzy také výroba městského modelu MG3. Ten se zařadí do kategorie, které poslední roky dominuje Volkswagen Polo, Renault Clio nebo i naše Škoda Fabia.
Zaujmout možné klienty bude chtít primárně neokoukaným designem. Ten vychází ze tři roky starého konceptu MG Zero, který slavil premiéru v Pekingu. Výrazním prvkem je úzká přední maska a reflektory, které hledají inspiraci v těch u většího MG6. U menších aut zatím méně rozšířený jev, to jsou diody LED pro denní svícení. V zadní části tvoří hlavní designový pilíř výrazná světla a difuzor, který však bude výsadou jen některých verzí.
Ty budou v Evropě celkem 3 – TS1, TS2 a TS3. O pohon 4015 mm dlouhého modelu se postará čtyřválec VTi-TECH o výkonu 105 koní, který spolupracuje s pětistupňovým manuálem. Výroba a prodej evropské verze se rozběhnou ve druhé polovině letošního roku. Co myslíte, podívá se i do ČR?
Zdroj: MG