Mercedes přichází s novým SUV GLC

Nová nomenklatura a strategie Mercedesu odvála do věčných lovišť SUV GLK a nahradila jej modelem GLC. Ten vychází ze sedanu či kombi třídy C a vedle klasické pětidvéřové karosérie přijede rovněž ve variantě kupé.

Ta je ale zatím stále ve fázi konceptu, proto nezbývá, než se zaměřit na konvenční GLC. To stojí na platformě třídy C, přičemž nabízí délku 4656 mm, výšku 1639 mm, šířku 1890 mm a rozvor 2873 mm. Všechny míry kromě výšky karosérie tak zaznamenaly mezigenerační nárůst. Příjemná je 80kilová dieta, stejně jako zvětšení vnitřního prostoru ve všech důležitých oblastech (pro nohy zadních cestujících je nově k dispozici navíc 34 mm). Kufr pojme v základním uspořádání 580 litrů, sklopná zadní sedadla v poměru 40/20/40 však dokáží odhalit objem až 1600 litrů. Mercedes se dále chlubí délkou ložné plochy 1320 mm a její šířkou 1100 mm.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai svůj pick-up myslí vážně. Dokonce uvažuje o verzi N

Že je GLC příbuzné s modelem střední třídy pozná i laik prakticky ihned při pohledu na karosérii. Z některých úhlů by škarohlíd mohl dokonce říct, že Mercedes pouze přizvedl a mírně nafoukl standardní kombi třídy C. Přední části dominuje trojdimenzionální maska chladiče a světla, na přání vybavená LEDkovou technologií, zadní partie dostaly LED diodová světla už v základní výbavě. V závislosti na preferencích uživatele nabídne trojcípá hvězda hned tři typy nárazníků – vedle běžného je to také speciální „off-roadový“ a sportovní ve verzi AMG/AMG Sports/AMG Line. Protože však většina GLC skončí stejně v ulicích velkoměsta, budou důležitější až 20palcová kola nebo výbavové stupně AMG Line a Exclusive Line. Vzhled interiéru věrně kopíruje styl současných Mercedesů s volně stojícím displejem multimediálního systému o rozměru 7 nebo 8,4 palce. Vedle toho si lze samozřejmě připlatit za nejrůznější prémiové materiály a dekory počínaje kůží Nappa a konče dřevěným nebo karbonovým obložením. Za zmínku také stojí panoramatická střecha nebo head-up displej. 

Mohlo by vás zajímat:  Toyota vrací v Japonsku do výroby LC 70

Stejně jako je tomu u téměř každého nového auta, i GLC bude šetřit peněženku svého majitele, když si v průměru řekne o nějakých 19 procent paliva méně. Základem evropské motorové nabídky je diesel 220 d 4Matic o výkonu 170 koní s točivým momentem 400 Nm, jemuž dělá silnější alternativu model 250 d 4Matic o výkonu 204 koní s točivým momentem 500 Nm. Jedinou benzínovou možností je GLC 250 4Matic o výkonu 211 koní s točivým momentem 350 Nm. Všechny tyto motorizace standardně spolupracují s devítistupňovým automatem. Úplnou novinkou je plug-in hybridní provedení GLC 350 e 4Matic s 211koňovým spalovacím a 116koňovým elektrickým motorem. V kombinaci se sedmistupňovým automatem očekává Mercedes spotřebu 2,6 l/100 km a čistě elektrický dojezd 32 kilometrů. Akcelerace na 100 km/h přitom proběhne za příjemných 5,9 sekundy. Za mořem se v showroomech německé automobilky objeví GLC 300 a 300 4Matic s přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 243 koní s točivým momentem 369 Nm. 

Mohlo by vás zajímat:  Takto vypadá nejsilnější SUV na světě. Rezvani Tank nabídne výkon 1 000 koní a ochranu před apokalypsou

Standardní podvozek GLC je vybaven systémem Agility Control s ocelovými pružinami a variabilními tlumiči (dokáží zvýšit světlou výšku až o 20 mm). Velký zájem se však očekává o vzduchový podvozek Air Body Control, který bude propojen s voličem jízdních režimů a dokáže během několika okamžiků snížit auto o 15 mm oproti výchozímu nastavení nebo ho také o 50 mm zvýšit. Volič jízdních režimů Dynamic Select operuje v režimech Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual, přičemž kromě charakteristiky podvozku upravuje také nastavení převodovky. 

Zdroj: Mercedes-Benz