Mercedes představil třídu S se spotřebou 3 l/100 km

Mercedes se rozhodl zasadit tvrdou ránu všem potencionálním konkurentům v segmentu luxusních vozů. Na autosalonu ve Frankfurtu se totiž ukáže třída S s papírovou spotřebou 3 l/100 km

Této hodnoty Mercedes dosáhne díky uvedení vůbec prvního plug-in hybridu v segmentu luxusních vozů. Srdcem verze S 500 Plug-in Hybrid je třílitrový šestiválec o výkonu 333 koní s točivým momentem 480 Nm. Tomu pomáhá elektromotor o výkonu 109 koní s točivým momentem 340 Nm. Systémový výkon limuzíny je 442 koní. 

Energii pro elektromotor zajišťuje lithium-iontový akumulátor, které jsou umístěný v zavazadlovém prostoru. Jeho kapacita zatím není známa. Je ale natolik dostatečná, že s ním dokáže S 500 Plug-in Hybrid ujet až 30 km čistě na elektřinu. V kombinovaném režimu pohonu je maximální rychlost omezena na 250 km/h, zrychlení na 100 km/h proběhne za 5,5 vteřiny a podle oficiální tiskové zprávy velká limuzína spotřebuje jen 3 l/100 km a vypustí 69 g CO2/km. 

Mohlo by vás zajímat:  DKW Sonderklasse na prodej

Takto pohádkových hodnot bylo dosaženo, kromě instalace elektromotoru, také pomocí systému Intelligent Hybrid. Jeho fungování je prosté – díky propojení se systémem Comand Online, který pro změnu spolupracuje s navigací, získá „Esko“ informace o osmi následujících kilometrech silnice. Díky tomu může systém vyhodnotit, jak nejlépe pracovat se zbývající energií v akumulátorech nebo rekuperací brzdné energie. 

Z interiéru má řidič možnost přepínat mezi čtyřmi jízdními módy – Hybrid, E-Mode (jízda čistě na elektřinu), E-Save (plně nabité baterie uchovávají svou energii na pozdější použití) a Charge (baterie jsou nabíjeny během jízdy. 

Mohlo by vás zajímat:  Volvo 262C Bertone na prodej

S 500 Plug-in Hybrid doplní v nabídce další dvě hybridní verze třídy S – S 400 HybridS 300 BlueTEC Hybrid. První jmenovanou verzi lze již dostat také v ČR za základní cenu 2 232 450 Kč. Oproti oběma „konvenčním“ hybridům má Plug-in Hybrid jednu nespornou výhodu – jeho akumulátory lze nabít také z klasické zásuvky. O kolik však bude tato výhoda dražší než běžný hybrid, kdy elektromotor pouze pomáhá spalovacímu motoru, se snad dozvíme na zářijovém frankfurtském autosalonu. 

Zdroj: Mercedes-Benz