Premiéru kupé třídy C si Mercedes pečlivě plánoval dlouho dopředu. Vidět jsme tedy mohli několik teaserů, oficiálních testovacích fotek a v německém Auto Bildu se dokonce objevilo porovnání s Fordem Mustang! Nyní je tedy třídveřové provedení konečně venku, překvapit však dokáže málokoho.
Oproti minulé generaci, která již na trhu notně přesluhuje, je nováček o 95 mm delší, 40 mm širší a má o 80 mm delší rozvor náprav. Vzhled karosérie přesně odpovídá termínu „malá třídy S Coupé“. Přední část sice náleží do rodiny trojcípé hvězdy střední třídy, na šířku orientované skupinové reflektory nicméně jen těžko dokážou zapřít svou inspiraci. Mercedes si rovněž pohrál s aerodynamikou až téměř k dokonalosti, což dokumentuje součinitel odporu vzduchu cx = 0,26. Ve standardní výbavě se objeví vždy 17palcová litá kola, na přání nicméně automobilka dodá i větší rozměr.
Kabina má podle tiskové zprávy nabídnout dostatek prostoru čtyřem cestujícím. Jinak se toho v porovnání se sedanem moc nezměnilo – zůstal volně stojící displej multimediálního systému, trojice kruhových výdechů ventilace, příplatkové audio Burmester i klimatizace, spolupracující s navigací například pro detekci tunelů. Unikátní jsou tak alespoň tři nové barvy čalounění – hnědá, porcelánová a u verze Edition 1 kombinace hnědé a černé, respektive příplatkový interiérový balíček Chrome s množstvím chromovaných doplňků.
Pod kapotou se objeví celkem šest motorů se systémem stop/start a mezigeneračním snížení spotřeby v průměru o 20 procent. Benzínová větev je reprezentována verzemi C 180 o výkonu 156 koní, C 200 o výkonu 184 koní, C 250 o výkonu 211 koní a C 300 o výkonu 245 koní. Turbodiesely C 220 d o výkonu 170 koní a C 250 d o výkonu 204 koní mají navíc systém selektivní katalytické redukce. Podvozek má vpředu čtyřprvkové a vzadu pětiprvkové zavěšení, v základní výbavě přitom najdeme ocelové odpružení. Za příplatek však Mercedes dokáže nabídnout také vzduchový podvozek, jehož nastavování probíhá přes volič jízdních režimů Dynamic Select.
Vedle klasického modelu se ve Frankfurtu ukáže také sportovní provedení AMG, ale než se tak stane, představila trojcípá hvězda alespoň verzi AMG Line s optickým bodykitem, 18palcovými koly, čalouněním kombinací kůže Artico a mikrovlákna Dinamica, sportovním volantem a pedály AMG. Podobně jako u výchozího sedanu se i u kupé objeví množství asistenčních systémů. Za všech jmenujme Attention Assist, Adaptive Brake Assist, Collision Prevention Assist Plus, Distronic Plus, obsahující Steering Assist a Stop&Go Pilot, BAS Plus Brake Assist System nebo Active Lane Keeping Assist. Dále je do vozu možné dostat Active Parking Assist, který zaparkuje příčně i podélně, kameru s pokrytím 360°, Traffic Sign Assist s funkcí Wrong-Way Assist a Adaptive High Beam Assist Plus.
Zdroj: Mercedes-Benz