Mercedes představil třetí generaci užitkového Vita

Půl roku po ryze osobní třídě V přichází Mercedes s tradičním užitkovým derivátem s označením Vito. Celkově již třetí generace tohoto oblíbeného pracovního vozu přichází s velkým výběrem motorů, poháněných náprav i karosérií.

Po vzhledové stránce je nové Vito bez překvapení. Jakkoliv je třída V luxusnějším přepravníkem pro osm cestujících, její vzhled se dost dobře hodí (samozřejmě s četnými úpravami) i pro užitkové Vito. Oproti minulé generaci Mercedes zapracoval na aerodynamice, takže součinitel odporu vzduchu cx činí pouze 0,32. To má za následek nižší spotřebu i lepší dynamiku. Interiér je nově vpředu daleko prostornější než doposud. Podobně jako karosérie, i on těží z dříve představené třídy V a to především v oblasti ergonomie a kvality.

Podobně jako u minulé generace bude i nováček od začátku nabízen ve třech verzích karosérie – klasicky van, Mixto pro převoz osob i nákladu a Tourer, který odveze pohodlně až 8 cestujících. Dále můžete volit ze tří délek karosérie, 4895 mm, 5140 mm a 5370 mm, ke kterým pasují dvě délky rozvoru náprav – 3200 a 3430 mm. Maximální výška karosérie je 1910 mm. Do nákladového prostoru klasického vanu, který má délku 2433 mm, 2668 mm nebo 2908 mm, se v závislosti na zvolené délce vejde 5 m3, 6 m3 nebo 6,6 m3 nákladu. Maximální užitečné zatížení u verze s pohonem zadních kol je 1369 kg.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Transporter Edition dostal sportovní nádech

Výbornou variabilitu verzí doplňuje možnost volby pohonu předních, zadních nebo všech kol. Pro verzi s předním pohonem, která je nejlehčím a nejlevnějším modelem v nabídce, je určena vznětová šestnáctistovka ve verzích 109 CDI (88 k) a 111 CDI (114 k). Zadokolka, která je ideální k převážení těžkého nákladu a tahání přívěsů, je poháněna vznětovým čtyřválcem o objemu 2.15 litru ve verzích 114 CDI (136 k), 116 CDI (163 k) a 119 BlueTEC (190 k). Čtyřkolka s tradičním označením 4Matic je dostupá pouze v kombinaci s nejvýkonnějším motorem 119 BlueTEC. Všechny jednotky jsou vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, pouze Vito 119 BlueTEC a Vito 119 BlueTEC 4Matic mají standardně sedmistupňový automat 7G-Tronic Plus s měničem točivého momentu. Tato převodovka je za příplatek dostupná ještě pro verze 114 CDI a 116 CDI. Všechny motory rovněž plní emisní normu Euro 6 a jejich spotřeba mezigeneračně klesla o 20%.

Mohlo by vás zajímat:  MAN Lion's Coach 100 Years Edition - Model k výročí

Nezapomnělo se ani na bezpečnost – všechna Vita jsou standardně vybavena adaptivním ESP, kotoučovými brzdami na všech kolech, předními airbagy, hlášením nezapnutého pásu pro řidiče a spolujezdce, monitorováním tlaku v pneumatikách a systémy Attention Assist, respektive Crosswind Assist. Osobní Vito Tourer je navíc dostupné ve třech stupních výbavy Base, Pro a Select, z nichž poslední dvě mají kromě čelních airbagů ve standardu také hlavové airbagy a boční airbagy vpředu. Za příplatek je Tourer možno dovybavit také hlavovými airbagy vzadu, všechny verze pak mohou za příplatek dostat parkovací asistent, hlídání mrtvého úhlu nebo varování při vybočení z jízdního pruhu. Zajímavou novinkou v segmentu jsou volitelná světla Intelligent Light System, skládající se LED blinkrů, LED diod pro denní svícení, LED diod pro potkávací světlomety a hlavních světlometů s přisvěcováním do zatáček.

Mohlo by vás zajímat:  Suzuki představilo novou generaci modelu Carry

Na trh se nové Vito dostane na podzim, ceny v Německu startují na 17 990 eurech (cca 494 000 korunách) za Vito 109 CDI. Standardně je poskytována záruka na dva roky nebo 40 000 kilometrů.

Zdroj: Mercedes-Benz