Na privátní akci, pro zhruba 450 hostů, představil včera večer Mercedes nástupce luxusně pojatého MPV Viano. Ten se vrací k označení třída V a nabídne podobné vlastnosti jako limuzína třídy S – jen do interiéru se vejde až osm pasažérů.
Uspořádání interiéru je však velmi variabilní a navíc můžete volit ze tří délek karosérie – od 4895 mm do 5370 mm. K základní konfiguraci čtyř samostatných křesel ve dvou řadách dokáže německá automobilka nabídnout i dvou- nebo trojmístnou lavici pro druhou i třetí řadu sedadel. Navíc lze všechna sedadla vyjmout a vznikne tak velká ložná plocha pro převoz například nábytku.
Při pohledu na novou třídu V, nahrazující Viano i crossover třídy R, byste ale rozhodně stěhováka nečekali. Zvenku působí luxusní MPV jako nafouknutá třídy S s typickým tvarem světlometů i LED diodami v nich. Víko kufru je možné za příplatek ovládat čistě elektronicky a vykládání menších předmětů usnadňuje samostatně otevíratelné zadní okno. V případě, že s designem třídy V nejste spokojeni, můžete zvolit paket Exterior Sports.
Pracoviště řidiče se pak naprosto vymyká standardům takto velkých automobilů. Kdo by čekal spíše pracovní prostředí, bude překvapen úrovní materiálů i zpracování, jako i designem a množstvím multimediálních technologii. Namátkou jmenujme příplatkový multimediální systém Comand, hlasové ovládání Linguatronic nebo klimatizační soustavu Thermotronic. Pro interiér je dále k dispozici třeba designový balíček Interior Design.
Pod kapotou se objeví tři verze dieselového čtyřválce 2.1 CDI. Verze V 200 CDI má 136 koní a 330 Nm, verze V 220 CDI nabízí 163 koní a 380 Nm, vrcholem je pak model V 250 BlueTec o výkonu 190 koní s točivým momentem 440 Nm. Nejsilnější motor je již v základu osazen sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus, který je k dispozici za příplatek i pro dvě zbývající verze. Ty jsou v základu nabízeny s šestistupňovým manuálem.
Když koncem května model dorazí model do showroomů německé automobilky, měl by být k dispozici ve dvou výbavách (V a V Avantgarde) a stát by měl minimálně 42 900 eur bez daně (cca 1 184 000 Kč). Ve standardu se můžete těšit na hlídač únavy řidiče nebo stabilizátor auta při větších poryvech větru, v nabídce příplatkové výbavy se pak objeví takové prvky, jako kamery hlídající celý prostor kolem auta, systém varující před kolizí, hlídač mrtvého úhlu nebo asistent, hlídající jízdu ve správném pruhu.
##vecko_part1##
##vecko_part2##
##vecko_part3##
##vecko_part4##
##vecko_part5##
Zdroj: Mercedes-Benz