Mercedes představil novou generaci luxusního MPV třídy V

Na privátní akci, pro zhruba 450 hostů, představil včera večer Mercedes nástupce luxusně pojatého MPV Viano. Ten se vrací k označení třída V a nabídne podobné vlastnosti jako limuzína třídy S – jen do interiéru se vejde až osm pasažérů.

Uspořádání interiéru je však velmi variabilní a navíc můžete volit ze tří délek karosérie – od 4895 mm do 5370 mm. K základní konfiguraci čtyř samostatných křesel ve dvou řadách dokáže německá automobilka nabídnout i dvou- nebo trojmístnou lavici pro druhou i třetí řadu sedadel. Navíc lze všechna sedadla vyjmout a vznikne tak velká ložná plocha pro převoz například nábytku.

Mohlo by vás zajímat:  BMW M6 Gran Coupé v zrcadlové úpravě Mirror-GC od Hamannu

Při pohledu na novou třídu V, nahrazující Viano i crossover třídy R, byste ale rozhodně stěhováka nečekali. Zvenku působí luxusní MPV jako nafouknutá třídy S s typickým tvarem světlometů i LED diodami v nich. Víko kufru je možné za příplatek ovládat čistě elektronicky a vykládání menších předmětů usnadňuje samostatně otevíratelné zadní okno. V případě, že s designem třídy V nejste spokojeni, můžete zvolit paket Exterior Sports.

Pracoviště řidiče se pak naprosto vymyká standardům takto velkých automobilů. Kdo by čekal spíše pracovní prostředí, bude překvapen úrovní materiálů i zpracování, jako i designem a množstvím multimediálních technologii. Namátkou jmenujme příplatkový multimediální systém Comand, hlasové ovládání Linguatronic nebo klimatizační soustavu Thermotronic. Pro interiér je dále k dispozici třeba designový balíček Interior Design.

Mohlo by vás zajímat:  Austin Mini 1000 - Upravený Cooper umí i závodit

Pod kapotou se objeví tři verze dieselového čtyřválce 2.1 CDI. Verze V 200 CDI má 136 koní a 330 Nm, verze V 220 CDI nabízí 163 koní a 380 Nm, vrcholem je pak model V 250 BlueTec o výkonu 190 koní s točivým momentem 440 Nm. Nejsilnější motor je již v základu osazen sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus, který je k dispozici za příplatek i pro dvě zbývající verze. Ty jsou v základu nabízeny s šestistupňovým manuálem. 

Když koncem května model dorazí model do showroomů německé automobilky, měl by být k dispozici ve dvou výbavách (V a V Avantgarde) a stát by měl minimálně 42 900 eur bez daně (cca 1 184 000 Kč). Ve standardu se můžete těšit na hlídač únavy řidiče nebo stabilizátor auta při větších poryvech větru, v nabídce příplatkové výbavy se pak objeví takové prvky, jako kamery hlídající celý prostor kolem auta, systém varující před kolizí, hlídač mrtvého úhlu nebo asistent, hlídající jízdu ve správném pruhu.

Mohlo by vás zajímat:  Wartburg 353 na prodej

##vecko_part1##

##vecko_part2##

##vecko_part3##

##vecko_part4##

##vecko_part5##

Zdroj: Mercedes-Benz