Mercedes Citan dostal vítané inovace

Mercedes 564949 960 720

Ačkoliv model Citan není pod značkou Mercedes tak profláknutý, za sedm let svého působení na trhu si našel své příznivce. Není se co divit, jedná se o praktického pomocníka, který nabízí velice solidní výbavu a uspokojí i nároky větší rodiny. Jeho inovace přichází s lepší výbavou i motorizací.

Vylepšené pohonní jednotky

Mercedes Citan se až nápadně podobá Renaultu Cangoo, který je na trhu již 12 let. Obě auta sjíždějí z té samé výrobní linky ve Francii. Citan Tourer přešel po přijetí nové emisní normy na novou výbavu co do pohonných jednotek. V nabídce je 1,5 l čtyřválcový diesel s novou šestistupňovou manuální převodovkou a technologii SCR. Další možností je a lze ho pořídit ve třech výkonnostních stupních – 108 CDI (59 kW/80 k, 210 Nm), 109 CDI (70 kW/95 k, 230 Nm) a 111 CDI (85 kW/116 k, 260 Nm). Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu u všech alternativ 4,8 – 4,6 l/100 km a kombinované CO2-emise 127-121 g/km.1

Mohlo by vás zajímat:  Land Rover ukazuje Discovery Sport s motory Ingenium

Důležité a efektní maličkosti

Nový Citan disponuje systémem čištění spalin s technologii AdBlue, elektricky ovládaným turbodmýchadlem s variabilní geometrii turbíny pro optimální reakci a systémem Common Rail. Nová generace agregátů má vyšší výkon o 4 kW. Litinový blok motoru získal po snížení hmotnosti vyšší tuhost. Díky designovému balíku RED dostává Citan sportovní šmrnc. Přispívají k tomu červené pásy pod přední maskou chladiče a na zrcadlech a také sivé sportovní pruhy v dolní části posouvacích dveří. Vše dotváří chromované obložení chladiče a ozdobná lišta na zadních výklopných dveřích. Ačkoliv je Citan spíše menší dodávka, díky těmto detailům dostává příjemně sportovní ráz. Pokud červená nepatří k vašim oblíbeným barvám, můžete zvolit balík, díky kterému bude v interiéru převládat chrom. Síla Citanu se však skrývá především v bezpečnosti a komfortu. Pohodlné sedačky s kvalitním provedením, funkční interiér s dostatkem prostoru a také velká variabilita vnitřního prostoru, to je jen několik z mnoha pozitiv tohoto modelu. Brzdový asistent, elektronický stabilizační systém, který zohledňuje rozložení nákladu ve voze, nebo také světelný a dešťový senzor, zadní kamera se zase starají o nejvyšší možnou míru bezpečí.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora