Mercedes-Benz třídy S oficiálně odhalen! Informace, české ceny

Po dlouhých peripetiích s uniklými fotografiemi včera automobilka Mercedes-Benz konečně oficiálně odhalila podobu nové třídy S. Vlajková loď automobilky se představila v továrně Airbusu v Hamburku. Je větší, luxusnější, úspornější a na trhu se objeví před začátkem léta. 

Automobilky si nemohou v luxusním prémiovém segmentu dovolit designové výstřelky a velmi rozsáhlé změny tvarů karoserie. Design nového Mercedesu třídy S je proto pouze evoluční. Limuzína se bude nabízet ve dvou délkových variantách. Vůz s kratším rozvorem dosahuje délky 5116 mm, šířky 1899 mm a je 1496 mm vysoký. Verze L má o 130 milimetrů delší rozvor náprav, adekvátně tomu narostla i celková délka karoserie. Vezmeme-li v potaz, že je nová třída CLA s hodnotou koeficientu odporu vzduchu 0,23 rekordmanem, považuji třídu S s koeficientem 0,24 za úctyhodnou. 

Říká se, že pokud chcete vidět, s jakou výbavou bude dostupný každý rodinný vůz za 20 let, projeďte se s Eskem. Na palubě vozu vládnou ty nejlepší materiály, jaké jsou v současnosti k mání. Nechybí luxusní dřevo, hliníkové obložení či detaily v podobě kontrastního prošívání. Třída S se také chlubí rozměrným TFT displejem o úhlopříčce 12,3 palce, což je jakousi odpovědí na multimediální systém faceliftovaného Lexusu LS. Dokonce i kaplička přístrojů je digitální. Standardní audio má 10 reproduktorů. Za příplatek si však můžete dopřát systém Burmester s prostorovým ozvučením. 

Mohlo by vás zajímat:  Ford Capri na prodej

Design interiéru naprosto nic neruší. Středová konzola s analogovými hodinami vypadá skvěle, stejně jako rozměrný středový tunel. Největší terno je však ambientní osvětlení! V kontrastu s tím vším je luxusní, vykládaný multifunkční volant. Jeho tvary si totiž designéři Mercedesu pravděpodobně vypůjčili od Kie Picanto

Nový Mercedes-Benz třídy S bude dostupný se vznětovým, zážehovým a hybridním ústrojím. Základ tvoří třílitrový naftový šestiválec s označením 350 BlueTEC. Má maximální výkon 190 kW ve 3600 otáčkách za minutu a točivý moment 620 Nm (1600 – 2400 ot/min). Stejně jako všechny verze motor spolupracuje se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou. Třída S s tímto motorem zrychlí z 0-100 km/h za 6,8 vteřiny a výrobce tvrdí, že průměrně spolyká pouze 5,9 litrů nafty na 100 kilometrů. Základní cena vozu byla stanovena na 2 093 300 Kč. 

Mohlo by vás zajímat:  Cadillac Fleetwood na prodej

Další variantou je verze S 400 HYBRID. Pohonné ústrojí spojuje benzínový šestiválec o objemu 3,5 litru a elektromotor. Maximální výkon je 225 kW v 6500 ot/min a průměrná spotřeba paliva pouze 6,8 l/100 km. Akcelerace z 0-100 km/h trvá stejně dlouho, jako u naftové verze (6,8 vteřiny). Mercedes si nový hybrid třídy S cení na 2 232 450 Kč. 

Poslední variantou je stará dobrá pětistovka. Pod kapotou má vidlicový osmiválec o objemu 4663 ccm a výkonu 335 kW. Točivý moment 700 Nm je dostupný od 1800 do 3500 ot/min. Průměrná spotřeba vozu je 9,1 l/100 km, o dost zajímavější je však akcelerace z 0-100 km. Tu totiž S 500 zvládne za 4,8 vteřiny. Základní cena vrcholné varianty byla stanovena na 2 734 600 korun. 

Mohlo by vás zajímat:  Audi e-tron začíná na americkém trhu ztrácet. Po dvouměsíčním úspěchu přišel pokles o celých 16 %

Podle technických údajů nemá prodloužený rozvor vliv na jízdní dynamiku a spotřebu paliva. 130 milimetrů délky se však odráží v základních cenách jednotlivých variant. Verze 350 BlueTEC L je o 145 200 Kč dražší než standardní vůz, cenový rozdíl u verze S 400 HYBRID L je dokonce 157 300 Kč. Nejlépe je na tom osmiválcové S 500 L, kde je cena vyšší o 96 800 Kč. 

Nový Mercedes-Benz třídy S je možné objednávat od dnešního dne. První dodávky zákazníkům jsou plánovány na červen. Kdo si počká na příští rok, může se těšit na verze s pohonem všech kol 4Matic nebo na zázračný S 500 Plug-in HYBRID, který má dosahovat kombinované spotřeby okolo tří litrů benzinu na 100 km. 

Zdroj: Mercedes-Benz