Znáte ten pocit, když před Vámi stojí supersport z říše snů, Vy usednete do fantasticky tvarovaných anatomických sedadel, do rukou uchopíte sportovní volant s dokonalou tloušťkou a průměrem, nastartujete dunivý osmiválec, zařadíte rychlost a nekompromisně pošlete plynový pedál k podlaze s tím nejblaženějším výrazem ve tváři, jaký vůbec motorista může mít? Neznáte? Nevadí. Za více než 200 tisíc liber můžete podobný zážitek zažít s dnes oficiálně představeným Mercedesem SLS AMG Black Series, který se začne prodávat od druhého kvartálu příštího roku.
Fanouškům této německé automobilky jistě nemusím slovní spojení „Black Series“ dlouho představovat, ovšem jen pro pořádek dodám, že v kombinaci s modelem SLS AMG se jedná o absolutní vrchol nabídky, před kterou se musí sklonit i zatím nejsilnější verze GT. O pohon se totiž stará k dokonalosti vymazlený atmosférický osmiválec o zdvihovém objemu 6,2 litrů disponující maximálním výkonem 464 kW (631 koní) při 8000 otáčkách za minutu a točivým momentem 634 Nm. To v kombinaci s novým sáním, upravenou váčkovou hřídelí a zlepšeným chlazením znamená zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,6 vteřiny a maximální rychlost 315 km/h. Může snad někoho zajímat spotřeba? Pokud ano, tak s aktuálně nejsilnějším Mercedesem se dá jezdit i za 13,7 litrů na 100 kilometrů. Ostré tempo to však jistě nebude. Pojďme dál.
Se zvýšeným výkonem a vylepšenou dynamikou jde ruku v ruce i nezanedbatelný úbytek hmotnosti, kdy se díky titanovému sportovnímu výfukovému systému ušetřilo 13 kilogramů. Sportovní sedadla jsou o 15 kg lehčí, odstranění systému COMAND znamenalo 6 kg a lithium-iontová baterie vydělala dalších 8 kg. Opomenout bychom neměli ani na karbonový paket zahrnující v sobě přední lízátko, nástavce prahů, stavitelné zadní přítlačné křídlo a zadní difuzor. Se vším všudy se jedná o redukci o 70 kilogramů až na konečnou pohotovostní hmotnost 1550 kg.
Myslíte si, že tím je výčet modifikací u konce? To byste přišli o 20-ti palcová kovaná kola, karbonkeramické brzdové kotouče, elektronicky ovládaný zadní diferenciál, adaptivní podvozek a systém Launch control.