Německý Mercedes-Benz představil páté SUV ve své nabídce. Jedná se o nejmenší model řady, který stojí na základech hatchbacku třídy A. Vůz se jmenuje GLA a my pro Vás máme bližší informace a fotografie!
Byť Mercedes-Benz nový model označuje jako SUV, jedná se spíše o crossover několika tříd, který se staví proti prémiovým konkurentům, jako jsou BMW X1 nebo Audi Q3. Rozměry vozu jsou kompaktní a automobil na délku měří 4.417 milimetrů, na šířku 1.804mm, na výšku 1.494mm, koeficient odporu vzduchu má skvělou hodnotu 0.29 a do kufru se vejde 421 – 836 litrů nákladu.
Design již na první pohled vychází z hatchbacku třídy A, z něhož GLA přebírá i techniku. Novinka však působí drsnějším dojmem, především díky širokému postoji a oplastování spodní části karoserie. Podvozek je vybaven bohatým krytím, které nejen zlepšuje proudění vzduchu, ale také chrání techniku před poškozením v terénu.
Interiér vozu byl téměř kompletně převzat z výchozího modelu A a tak není překvapením prémiový vzhled, perfektní materiály a precizní zpracování. Středovému panelu dominuje veliká obrazovka multimediálního systému s technologií mbrace2, která umožňuje bezdrátové připojení smartphonů a aktualizace z cloudových služeb. Obrazovka může zobrazovat i aktuální terénní podmínky, když se s GLA vydáte mimo zpevněný povrch.
Motorová paleta modelu by měla uspokojit širokou řadu zájemců, neboť obsahuje dostatek benzinových i dieselových jednotek. Zážehové motory v nabídce zastupují dva čtyřválce. Základní 1.6ka v modelu GLA 200 s výkonem 156 koní a větší dvoulitr v modelu GLA 250 s 211 koňmi, 350Nm a udávanou spotřebou 7.1 litru/100km. Případnou vrcholnou verzi GLA 45 AMG tisková zpráva nezmiňuje.
Dieselové jednotky jsou také dvě – GLA 200 CDI dostane pod kapotu čtyřválcový 2.2litr o výkonu 136 koní, 300Nm a spotřebě 4.3l/100km. Silnější GLA 220 CDI nabídne stejný motor, ovšem s výkonem 170 koní a točivém momentem 350Nm.
Standardem při uvedení na trh bude permanentní pohon všech čtyř kol s označením 4Matic. Předokolková verze GLA se představí o něco později. Instalovanou převodovkou je dvouspojkový sedmistupeň s terénním módem.
Model GLA dostane řadu asistenčních systémů v podobě asistenta sjíždění kopců DSR, asistenta rozjezdu do kopce, parkovacího asistenta s automatickým parkováním podélně i příčně a dalších. Samozřejmostí jsou i bezpečnostní pomocníci jako sledování únavy řidiče, hlídání slepého úhlu, ochrana před kolizí, která má schopnost zasahovat do řízení při nečinnosti řidiče a podobných.
Mercedes-Benz GLA si výstavní premiéru odbyde za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu a oficiální prodej začne zkraje roku 2014, přičemž Američané se modelu dočkají až koncem téhož roku. Oficiální ceny zatím zveřejněny nebyly.
Zdroj: Mercedes-Benz
##Mercedes-Benz GLA MY2015##