Mercedes-Benz C-Class 2014 – Zmenšené eSko oficiálně!

Nejprodávanější model automobilky Mercedes-Benz, třída C, se dnes oficiálně představil v nové generaci. Předchůdce se od roku 2007 prodalo kolem 2.4 milionu kusů, novinka má tedy na co navazovat. Proto je od základu přepracovaná a disponuje prvky dosud v daném segmentu nevídanými.

Prvním zástupcem nové generace třídy C je přirozeně základní sedan, který má již na první pohled vyjadřovat sportovně zaměřený luxus. Kvůli tomu jasně připomíná vlajkovou limuzínu značky, třídu S. Za základ novinky posloužila zadokolková platforma MRA, na níž je postaveno tělo bohatě využívající hliníku. Ze stejného materiálu je zhotovena i většina panelů karoserie. Výsledkem má být automobil s tužší a bezpečnější stavbou, který je ve výsledku až o 100 kilogramů lehčí, než předchůdce. Nižší těžiště pak dodá jízdním vlastnostem sportovnějšího pocitu. Zlepšila se také celková aerodynamická účinnost modelu, kdy nejmenší naměřenou hodnotou může být Cd 0.24 v případě modelu C 220 BlueTEC ECO!

Z předchůdce zůstává zachována dvojice dostupných masek, kdy základní je klasická mřížka s malou hvězdou na vrcholu, druhou je pak velká trojcípá hvězda uprostřed masky se dvěma příčnými lamelami. Přední světlomety vozu jsou standardně vybaveny halogenovými žárovkami H7, přičemž dostupné jsou také LED světlomety ve statické nebo adaptivní formě. Zadní svítilny jsou z LED diod sestaveny ve všech případech.

Nová generace rozměrově narostla, aby nabídla více prostoru cestujícím a uvolnila místo pro menšího sourozence CLA. Konkrétní rozměry ve srovnání s předchůdcem vypadají následovně: délka 4.686mm (+95mm), rozvor 2.840mm (+80mm), šířka 1.810mm (+40mm). Přibyly také litry v zavazadlovém prostoru, kde je jich nyní připraveno 480.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai Staria má české ceny. Dodávka s jednou motorizací ukazuje rozdíl mezi nudným základem a špičkovým luxusem

Od začátku prodejů bude na evropském trhu nové Céčko dostupné s trojicí motorů, přičemž všechny jsou vybavené systémem ECO start/stop, splňují Euro 6, potěší až o 20% nižší spotřebou a uloženy jsou podélně. Základem je C 180 s benzinovým čtyřválcem o objemu 1.6l, výkonu 156 koní a udávanou kombinovanou spotřebou 5.0l/100km. Silnější variantou je C 200 se zážehovým čtyřválcem o objemu 2.0l, který poskytne 184k a spotřebu 5.3l/100km. Dieselové jednotky pak zastoupí model C 220 BlueTEC s čtyřválcem o objemu 2.2 litru, výkonu 170k a spotřebě 4.0l/100km.

Později se dočkáme speciální zážehové šestnáctistovky C 180 ECO Edition, zatímco na druhé straně spektra se objeví šestiválcová jednotka o výkonu 333 koní. Přijdou také další dieselové motory v podobě čtyřválce 1.6l ve verzi se 115k a 280Nm nebo 136k a 320Nm. Větší čtyřválec 2.2l dostane varianty s výkonem 204 koní a BlueEFFICIENCY Edition se 170 koňmi. Hybridní pohonnou soustavu zastoupí model C 300 BlueTEC Hybrid se vznětovým čtyřválcem o výkonu 150 koní a malým elektromotorem s dalšími 27 koňmi; spotřeba v tomto případě bude 3.7l/100km. V plánu je též uvedení plug-in hybridní třídy C.

Všechny čtyřválce budou v základu vybaveny šestistupňovým manuálem, přičemž dostupný bude taky sedmistupňový dvouspojkový automat 7G-TRONIC PLUS. Ve standardu tyto převodovky pohání zadní kola, systém pohonu všech kol 4MATIC je rovněž v nabídce. Kompletně nové je odpružení vozu, kdy standardem jsou ocelové pružiny. Ty mohou být vybaveny tlumiči s měnitelným účinkem DIRECT CONTROL. Nabídnou komfortní režim, který ve verzi AVANTGARDE dostane sportovní nádech, a sportovní režim. Poslední jmenovaný sníží světlou výšku vozu o 15 milimetrů. U prvního vozu ve své třídě dostane majitel Mercedes-Benzu třídy C také možnost objednat vzduchové odpružení AIRMATIC obou náprav. To bude vybaveno funkcí udržování světlé výšky a možností přepínat režimy v módech ECO, Comfort, Sport, Sport+ nebo Individual. Výhodou je pak standardní elektromechanické řízení Direct Steer, které v závislosti na rychlosti a úhlu natočení volantu mění svou tuhost a strmost.

Mohlo by vás zajímat:  Ford představil novou speciální edici Ford Mustang High Performance

Interiér novinky byl navržen tak, aby nabídl více prostoru ve všech směrech a působil luxusním dojmem s nádechem sportovnosti. Inženýři Mercedes-Benzu se zaměřili na snížení hluku v kabině, čehož dosáhli nejen kvalitnějším odhlučněním, ale také optimalizací zvukového projevu stahování oken a dalších. Na první pohled v interiéru zaujme veliká obrazovka multimediálního systému na vrcholu palubní desky. Ta má v základu úhlopříčku 7“ a když zákazník vůz objedná s příplatkovým systémem COMAND Online, úhlopříčka vzroste na 8.4“. Výstup obrazovky řidič ovládá klasickým otočným ovladačem, nad nímž je umístěný nový touchpad, který rozpoznává nejen určitá gesta, ale také písmena, číslice a speciální znaky. A to ve všech jazycích! Příjemnou novinkou je head-up display, který promítá údaje o rychlosti, rychlostních limitech, navigaci a další na čelní sklo.

Mohlo by vás zajímat:  Alfa Romeo zmodernizovala svůj nejmenší model

U novinky se samozřejmě nezapomnělo ani na bezpečnostní výbavu, která je nejbohatší v segmentu a představuje prvky, které se teprve nedávno objevily ve vlajkové třídě S. Standardem pro Céčko jsou systémy Attention Assist, Adaptive Brake Assist nebo Collision Prevention Assist Plus. Za příplatek je možné dostat Distronic Plus obsahující Steering Assist a Stop&Go Pilot, BAS Plus Brake Assist System nebo Active Lane Keeping Assist. Dále je do vozu možné dostat Active Parking Assist, který zaparkuje příčně i podélně, kameru s pokrytím 360°, Traffic Sign Assist s funkcí Wrong-Way AssistAdaptive High Beam Assist Plus.

Mercedes-Benz třídy C by již měl být dostupný k objednání u všech dealerů značky na vybraných trzích. Oficiální ceny s prvními třemi motory v sousedním Německu začínají na 33.558,- euro za C 180, 36.414,- euro za C 200 a 38.675,- euro za C 220; vše včetně 19% DPH. Výstavní premiéru si vůz odbyde příští měsíc na autosalonu v Detroitu. Později v roce 2014 by se měla představit karosářská varianta kombi a pravděpodobně také zcela nový kabriolet. Rok poté se dočkáme liftbacku, který údajně dostane prodloužený podvozek a zaútočí na BMW 3 GT a Audi A5 Sportback. I v této generaci se dočkáme odvozeného kupé a ostrého C63 AMG dvakrát přeplňovaným V8 (5.5l, 525k), ale datum jejich uvedení zatím neznáme.

##1MB-C2014##

##2MB-C2014##

Zdroj: Mercedes-Benz, caranddriver.com, worldcarfans.com, motorauthority.com