Mazda představuje zmodernizovaný pickup BT-50

Před necelým měsícem přišla Mazda s první fotografií omlazeného pickupu BT-50, změny nicméně pozná spíše nadšenec či znalec. Se začátkem prodeje v domovském Thajsku proběhla též velkolepá premiéra, při níž zástupci značky odhalili nejen ceny, ale též doposud nezveřejněné fotografie a detaily.

Začít můžeme u kabiny, která je vyrobena z kvalitnější materiálů a ty jsou pro změnu lépe zpracovany. Vizuální změny nicméně na první pohled nezahrnuje, což podtrhuje také tisková zpráva, zmiňující pouze instalaci indikátoru řazení, respektive příplatkovou couvací kameru. To karosérie, ač to na první pohled také není patrné, se měnila na mnoha místech. Nová je maska chladiče s výraznou centrální lištou, světla vpředu (na přání automatická) i vzadu mají stejný tvar, ale jinou grafiku, zadní nárazník je ve vyšších verzích výbavy pochromovaný a zrcátka mají standardně zabudované ukazatele změny směru jízdy. Litá kola o velikosti 16 nebo 17 palců mají nový design, paletu barev karosérie doplnila trojice odstínů. 

Mohlo by vás zajímat:  BMW X5 v ojedinělé verzi Pick-up

Pod kapotou může být buď 2.2litrový turbodiesel o výkonu 150 koní při 3700 ot./min s točivým momentem 375 Nm mezi 1500 – 2500 ot./min, respektive o výkonu 125 koní při 3700 ot./min s točivým momentem 320 Nm mezi 1600 – 1700 ot./min, vznětový pětiválec o objemu 3.2 litru s výkonem 200 koní při 3000 ot./min a točivým momentem 470 Nm mezi 1750 – 2000 ot./min nebo 2.5litrový zážehový čtyřválec o výkonu 166 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 225 Nm při 4500 ot./min. Zatímco naftové motory jsou spárovány s manuálním či automatickým šestikvaltem a pohonem jedné nebo obou náprav v případě 3.5litrového pětiválce, pro benzínový čtyřválec je rezervovaná pětistupňová manuální převodovka a pohon pouze jedné nápravy. 

Mohlo by vás zajímat:  Tata představila své základní víceúčelové vozidlo

Standardem u pickupů je nabídka tří karosérií – jednoduché kabiny, prodloužené jednoduché kabiny a dvojkabiny – a nejinak je tomu i v případě BT-50. Standard Cab se základní cenou 554 000 bahtů (cca 390 000 korun) je spárován s nejslabším turbodieselem a zážehovým čtyřválcem, Freestyle Cab s oběma verzemi 2.2litrového dieselu a 2.5litrovým zážehovým motorem stojí nejméně 605 000 bahtů (cca 425 000 korun) a konečně Double Cab s kompletní paletou pohonných jednotek vychází na minimálně 645 000 bahtů (cca 454 000 korun).

Zdroj: Mazda