Příchod nové Mazdy 2 (v Japonsku Demio) je na spadnutí. Její premiéra se očekává na říjnovém autosalonu v Paříži, kde se publiku poprvé představí rovněž nový naftový čtyřválec řady Skyactiv-D, premiérově použitý právě v nové Mazdě 2.
Jednotka má objem 1497 cm3, její výkon je 105 koní při 4000 ot./min a maximální točivý moment 250 Nm mezi 1500 – 2500 ot./min. Motor samozřejmě splňuje emisní normu Euro 6 a podobně jako ostatní jednotky Skyactiv má nízký kompresní poměr 14,8:1.
Největší výhodou oproti konkurenci je variabilní geometrie lopatek turbodmychadla s rotačním čidlem a vodou chlazený mezichladič, zabudovaný do sacího potrubí. To zvýší účinnost turbodmychadla a zlepší akceleraci. Inženýrům japonské automobilky se povedlo snížit mechanický odpor a zlepšit účinnost spalování jednotky instalací vodou ovládaných ventilů a pomocí vodních plášťů na mezerách v chladícím systému.
Nová Mazda Demio 1.5 Skyactiv-D se má stát nejúspornějším dieselovým autem ve svém segmentu, měřeno japonskou metodikou JC08. Tak uvidíme, jestli se i evropská Mazda 2 zařadí mezi premianty.
Zdroj: Mazda