Specifický trh japonských kei cars umožňuje, při splnění nejrůznějších podmínek, úplné oproštění auta od veškerých ekologických daní. Toho využívá také Mazda, jež v duchu norem upravil svůj ekologický model Carol Eco.
Tříválcový motor o předepsaném objemu 0.66 litru dostal lepší spalování benzínu, upravenou geometrii pístu, kompresní poměr zvětšený na 11,2:1, lepší olej a upravenou řídící jednotku nejen ho samotného, ale také automatické převodovky CVT.
Výsledkem je nižší spotřeba paliva modelu s pohonem předních i všech kol. Jestliže předokolka před modernizací „spořádala“ 3,03 l/100 km, po modernizaci už je to pouze 2,86 l/100 km. Čtyřkolka si před modernizací řekla o 3,29 l/100 km, po modernizaci si řekne jen o 3,13 l/100 km. Díky těmto, byť miniaturním, úsporám dokáže Mazda vyhovět veškerým místním předpisům, takže je majitel Carolu Eco zbaven povinnosti platit za své auto ekologickou daň.
Další změny zahrnují pouze nabídku dvou nových barev karosérie (růžová metalíza Champagne Pearl a červená Phoenix Pearl). Základní cena je na japonském trhu, kde jsou v nabídce varianty Eco-L a Eco-X, 849 450 jenů (cca 165 000 Kč).
Zdroj: indianautosblog.com