Mazda 6 Sedan 2.0 Skyactiv-G – parádní benzínová klasika

Mazda 6 04

Mazda 6 je vozidlem, které již prošlo naším redakčním testem, a není tomu tak dávno. Jednalo se však o naftovou motorizaci v kombinaci s automatickou převodovkou a karoserií wagon, kombi. Aktuálně se nám však do rukou dostala šestka s benzínovým dvoulitrem ve spojitosti s manuální šestistupňovou převodovkou a klasickou karoserií sedan.

Vozidla této automobilky se mi již celkem vryla pod kůži a musím říci, že se na jejich test vždy těším. Je to dáno především skvělou ergonomií vnitřního prostoru, dobrým pocitem z řízení vozu, disponujícího technologií SKYACTIV a v neposlední řadě skvělým vnějším vzhledem aktuálního designového směru automobilky Mazda.

Testovaná Mazda 6 sedan tyto teze opět potvrzuje. Co se týče vnějšího designu, redakčního vozu, není mu moc co vytknout. Jedná se o poměrně velký vůz, který však disponuje velice elegantními a dynamickými rysy, které jeho celkovou velikost naopak úspěšně potlačují. Velikost přední masky s chromovaným lemováním efektně kontrastuje s velikostí předních světel, které jsou, co do velikosti, celkem sporé. Celkový dojem přední partie je potom dravý a dynamický. Boční profil vozu je ozvláštněn profilací předního blatníku, která přechází až do horní kapoty, dále pak velice elegantní linkou samotné střechy karoserie sedan, která je o poznání elegantnější než u provedení wagon, kombi. Zadní partie se nese v duchu jednoduchosti a jasné čitelnosti, oživením je dvojice oddělených sportovních chromovaných koncovek výfukové soustavy vozu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Citroën DS4 THP 200 Sport - Na tohle jsme čekali!

Interiér Mazdy 6, to je již zmiňovaná výborně aplikované ergonomie. Palubní deska je přehledná, ovládací prvky velmi dobře dostupné. Již tradičně chválím ukazatele rychloměru a otáčkoměru, jedná se klasické kulaté analogové budíky s číslicemi s příjemným grafickým podáním. O něco méně bych však pochválil třetí, digitální budík v rámci kapličky přístrojů, který zobrazuje data z palubního počítače, stav paliva v nádrži, nebo aktuální spotřebu. Právě ta je zastoupena prapodivně se mihotající ručičkou, která na mě moc důvěryhodně nezapůsobila. Testovaný vůz byl vybaven sedmipalcovým displejem multimediálního systému, který se primárně ovládá přes rozhraní HMI, které je umístěno na středovém panelu. Grafika zobrazení není nijak pokroková, přesto velice dobře čitelná a přehledná. Interiér vozu disponuje opravdu velkým vnitřním prostorem, a to jak na předních tak i zadních pozicích. Velký je také kufr, nabídne Vám 480 litrů zavazadlového prostoru s možností sklopení zadních sedadel ovladači, které jsou logicky umístěny u horní hrany kufru. Díky velikosti vozidla je kufr poměrně hluboký, přístupnost je ale poněkud omezena samotným tvarem karoserie vozu. Její elegantní  tvarování střešní partie má bohužel za následek ještě jednu negativní věc a to horší nastupování vyšších postav na zadní sedadla.

Mohlo by vás zajímat:  TEST FSM Polski Fiat 126P BIS

Dvoulitrová benzínová specifikace je v nabídce ve dvou výkonových variantách. My jsme měli k dispozici tu silnější, a to s výkonem 121kW (165koní). Motor SKYACTIV-G je zážehový motor s přímým vstřikováním a s nejvyšším kompresním poměrem 14,0:1 na světě. Jedná se o motor, klasickou atmosféru, který se velice rád nechá vytáčet a jeho plný výkonový potenciál přichází právě až ve vyšších otáčkách. Zde se jeho kombinace s manuální šestistupňovou převodovkou stává ideálním spojenectvím a Vy si tak můžete vychutnat radost i z ostřejší a dynamické jízdy, se kterou nemá dvoulitrová šestka žádný problém. Spotřeba se v rámci našeho redakčního testu pohybovala okolo 7 litrů a je nutno říci, že jsme tento „rodinný sedan“ nikterak nešetřili. Šestka je vybavena systémem G-VECTORING CONTROL, řešící optimální zatížení každého kola při průjezdu zatáčkou, neviditelný pomocník, jehož zásahy do řízení ve skutečnosti nikterak nepocítíte, nebo systémem i-ELOOP, který chytře rekuperuje brzdnou energii do kondenzátoru pro zpětné použití například pro klimatizaci, nebo audiosoustavu.

Mohlo by vás zajímat:  Test DS 7 OPERA E-TENSE 300 EAT8 4x4 - povedená modernizace osobitého SUV

Mazda 6 se slabším benzínovým dvoulitrem, manuální šestistupňovou převodovkou a základní výbavou Emotion, která je k dispozici jen v provedení sedan startuje na ceně 577 900 Kč vč. DPH. Námi testovaný vůz disponoval silnější dvoulitrovou benzínovou motorizací a výbavou Revolution, zde ceník výrobce informuje o částce 754 400 Kč vč. DPH.

Testovaný zástupce značky Mazda mne opět nezklamal, opakující se přívlastky o prostornosti, spolehlivosti, dobré ergonomii, výborných motorech nebo líbivého vnějšího vzhledu jsou opět namístě.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora