Automobilka Ford pokračuje ve vývoji úsporných přeplňovaných jednotek EcoBoost. Dnes si řekneme něco o nejmenší kubatuře, kterou bude v nabídce zastupovat litrový tříválec. Motor bude debutovat příští rok v modelu Focus.
Tříválcové srdce je samozřejmě vybaveno nejnovějšími technologiemi, jež přispívají k nižší spotřebě, nižší produkci škodlivých látek a ke snížení samotných vibrací, projevující se při volnoběhu. Jmenujme tak například hliníkovou hlavu válců, inovovaný setrvačník a novou konstrukci přední kladky. Motor je samozřejmě plněn turbodmychadlem, se kterým jde ruku v ruce dvojité nezávislé časování vačkových hřídelů Ti-VCT.
V nabídce budou dostupné dvě výkonové varianty, přičemž ta slabší disponuje výkonem 74 kW a vypouští přitom do ovzduší pouhých 109 gramů CO2 na každý ujetý kilometr. Silnější varianta bude k dispozici s výkonem 92 kW a točivým momentem 170 Nm (200 Nm s funkcí overboost). Kombinovaná spotřeba paliva by přitom neměla překročit hranici 5 litrů na 100 kilometrů. Oproti slabší variantě je zde nárůst pouhých 5 gramů C02/km.