Líbivý elegán z Francie aneb Otestovali jsme Renault Captur

Btrhdr

Dlouhou dobu jsme Renault neměli v testu, což pochopitelně samo o sobě vzbuzovalo velký zájem. A ten se ještě umocnil ve chvíli, kdy jsme dostali do rukou klíček. Žádnou klasiku jako u konkurence, ale destičku zhruba o velikosti řidičáku, s tlačítky zamykání a odemykání, otevření zavazadlového prostoru, a rozsvícení světel. Jednoduché řešení, které ženy hravě hodí do kabelky, muži do kapsy, a to plně stačí k nastartování vozu tlačítkem. Ale hezky popořádku.

Design

Líbivý elegán z Francie. Tato věta Renault Captur dokonale vystihuje. Pochopitelně se držíme v segmentu stále tolik populárních SUV, ale v tomto případě s příjemnou kombinací elegance, ale i několika sportovních křivek. Navíc Captur nabídne možnost personalizace. Třeba střechy, zpětných zrcátek, ochranných krytů podvozku. Naše verze skvěle kombinovala oranžový odstín s černou, která dominovala v horní části vozu.

Foto: David Hampl

Opomenout nelze dominantní přední masku s výrazným logem automobilky, ochranné prvky vpředu a vzadu, nebo povedené chromové linie na bocích. Jak ty, které se táhnou pod okénky až k zádi, kde se povedeně rozšiřuje, tak o chromové prvky ve spodní části dveří, které příjemně korespondují s disky kol. K tomu přidejte i množství povedených prolisů a vyjde vám, že tohle auto prostě není nudné a vypadá opravdu stylově. Ostatně na to si Francouzi vždy potrpěli, a nemuselo jít jenom o auta.

Interiér

I tady dává Renault Captur k dispozici bohaté možnosti personalizace, jak palubní desky, tak čalounění, ozdobných prvků, nebo dekorativních panelů. Náš barevný koncept vycházel přesně z toho, co jsme viděli uvnitř. Takže taktéž kombinace černé a oranžové, s trochou toho chromu. Captur tak vcelku povedeně vykračuje ze zažité šedi konkurenčních aut, jelikož hned po otevření dveří vás zarazí, jak je interiér barevný. A proč ne? A pokud barvy milujete, co takhle si ještě vybrat z 8 nastavení osvětlení interiéru?

Jakmile usednete a začnete se rozhlížet, jistě vaše oči přistanou třeba na Smart Cockpitu natočenému k řidiči, na horní prosklené střeše (kterou je nutné odhalit ručně odsunutím látkového stínění, samotné střešní okno, kterým Captur také disponuje, už lze ovládat elektronicky), nebo na řadě odkládacích prostor. Pozornost tu určitě zaujme především takzvaně „plovoucí“ středový panel s odkládací přihrádkou na mobil a řadicí pákou, která vypadá velmi decentně, stylově a příjemně, i pro svou menší velikost. Nejenom, že toto řešení vypadá velmi originálně, ale pod ním získáte ještě pořádný kus místa na další věci. Pozornost však přitáhnou třeba i vcelku originálně tvarované opěrky hlavy.

Mohlo by vás zajímat:  Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 TURBO CVT 4WD nakoukli jsme pod pokličku modelovému roku 2020
Foto: David Hampl

Celkový dojem možná trochu pokazí použití obyčejných plastů, ale Captur není žádnou prémiovkou, a je jasné, že i použité materiály se následně podepisují na tom, kolik auto stojí. A protože se v základu bavíme o částce od 425 000 Kč, je použití daných materiálů celkem pochopitelné. Uvítali bychom i zapracování na středovém displeji a jeho grafice. Jak vypadá kokpit originálně, stylově a moderně, tak klasický středový panel je spíše odfláknutý a obyčejný.

Nechybí ani loketní opěrka, kterou lze snadno posunout pro komfortní opření ruky. Pod ní najdeme další odkládací prostor, který je sice rozměrově spíše menší, ale kompenzuje to svou hloubkou. Jelikož je však odkládacích prostor více než dost, vůbec to nevadí. Naopak pro takovou lahev s nápojem ideální. Kelímky naopak lze snadno vložit do míst na středovém panelu, kde se nachází ještě jedna, menší, lehce zkosená plocha. Pokud tápete, na co může být, zkuste z kapsy vyndat klíček. Dokonale tam pasuje. Je vidět, že se myslelo i na drobnosti. Co při prvním použití u neznalých stoprocentně vytvoří úsměv na tváři, je kastlík. Stisknete tlačítko, čekáte jeho klasické vyklopení, ale k tomu nedojde. Musíte ho vysunout ručně, k sobě a v tu chvíli vidíte, jak je masivní, i když vnitřní prostor této velikosti až tak úplně neodpovídá a čekáte ho o dost větší.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
Foto: David Hampl

Jízda

Designově jsme Renault Captur charakterizovali jako elegantní SUV s lehkým sportovním nádechem. A toto dobře sedí i na charakteristiku jízdních vlastností. Podvozek je optimalizován vcelku dobře, auto solidně sedí a rozhodně se není třeba bát jakýchkoliv výrazných náklonů nebo nejistot. Přitom si stále zachovává svůj komfort, přicházející vhod na dlouhých trasách. K dispozici jsou tři jízdní režimy, a to Eco, Sport, a MySense. Jízdní projev tak lze nastavit i přesně podle vašich požadavků. A opět – nezůstane jenom u chování na silnici, ale přidá se i změna designu v kokpitu.

Renault Captur je vybaven i adaptivním tempomatem, který funguje velmi spolehlivě a hlavně plynule, včetně pozvolného dojezdu k vozům před vámi, což bylo velmi příjemné překvapení. Řada řidičů však bude chtít mít raději vše pod kontrolou. A může, včetně řazení, k čemu poslouží pádla pod volantem, kterými lze snadno volit požadovaný rychlostní stupeň.

Foto: David Hampl

Výbava a vlastnosti

Kromě již zmíněného tempomatu – který je navíc až do nuly, což usnadní jízdu v kolonách a na světlech, má Renault Captur i funkci vystředění pruhu, kdy v podstatě auto dokáže řídit za nás. Během testování držel Francouz jízdní stopu vcelku optimálně, ve středu pruhu. V kombinaci s adaptivním tempomatem nebyl důvod pochybovat o bezpečnosti, pokud bychom nechali vše v rukou vozu. Co naopak musíme lehce pohanit, byla funkce klimatizace. S nastavením nebyl žádný problém, ale rychlost vychlazení, a následné udržení teploty, to dělalo v tropickém dni Capturu celkem problém.

Že může být Captur skvělou stylovkou do města pro ženy, potvrzuje i funkce Easy Park Assist, tedy asistent parkování, který zajistí zvládnutí u mnohých nejenom žen tolik obávaného manévru. Jistotou je také kamera, díky které lze snadno vidět i za vaše vozidlo bez nutnosti neustále sledovat zrcátka. Renault za vás samozřejmě i hlídá mrtvý úhel, s využitím vcelku decentní diody v zrcátku, která vás upozorní, že vedle v pruhu máte auto. Captur vám též ukáže i to, zda dodržujete bezpečnou vzdálenost. S vypnutým tempomatem vidíte časový interval od vozidla před vámi. V mnoha případech zjistíte, že tolik hojně zmiňované pravidlo dvou vteřin nedodržujete ani z poloviny. Zajímavá vychytávka, která mnohým dost možná otevře oči.

Mohlo by vás zajímat:  Test SsangYong Korando 1.5 T-GDI PREMIUM - povedený návrat na scénu

V zimním provozu stoprocentně oceníte také vyhřívání sedadel, ve dvou stupních, které doplňuje také vyhřívání volantu. A k tomu ještě rozmrazování čelní skla, takže každodenní ranní peripetie se škrabkou mohou být taktéž minulostí. Co až tak nepřekvapí, je navigace. Co ale ano, to je zobrazování benzinových stanic, a to dokonce s cenami paliva. Ideální když je čas tankování a vy nechcete zírat na stojany. Stačí mrknout na displej a víte, kolik u té které pumpy palivo stojí. A ceny skutečně seděly.

Foto: David Hampl

Shrnutí

Povedené stylové SUV, které se neztratí ve městě, ani mimo něj. Začíná to originálním klíčkem, pokračuje povedeným, dvou barevným designem exteriéru, ale i barevností a velkou originalitou v interiéru auta. Do města přijde vhod adaptivní tempomat až do nuly či parkovací asistent. Mimo něj zase funkce vedení v jízdním pruhu, či celkový komfort jízdy. Negativum vidíme v některých spíše obyčejnějších materiálech, v netradičním kastlíku, nebo v nedostatečném chlazení v parných dnech. Jinak si ale Renault Captur naše sympatie získal a může být skvělou volbou pro toho, kdo chce naskočit na vlnu líbivých SUV, chce být oproti konkurenci přece jenom trochu originálnější, a zároveň nechce do své kapsy sáhnout až moc hluboko. V tom případě mu Francouz nabídne přesně to, co chce.

Zdroj: Autorský text

Zdroj fotografií: Vlastní fotografie autora
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora