Legendární Embéčko z roku 1967 jde do prodeje. Zájemce musí mít necelé dva miliony

900258203 17 1024x768x75

Epidemie nového typu koronaviru zasáhla snad všechna odvětví lidské činnosti. Automobilový sektor nevyjímaje. Pro potenciální zájemce o zajímavé a netradiční vozy se však naskýtá příležitost, jak pořídit zajímavý kousek do garáže. Ceny sportovních aut, kabrioletů a veteránů začne ovlivňovat bobtnající nabídka aut, kterých se majitelé budou snažit zbavit, aby získali volné finanční prostředky, což začne tlačit na jejich cenu. Analýzu trhu přinášíme u příležitosti Mezinárodního dne otců, který letos připadá na neděli 21.6.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Mototechna Classic

 Asi každý malý kluk sní o tom, jak jednou bude jezdit v krásném sporťáku, který má v pokojíčku na plakátu, a užívat si každou chvíli za jeho volantem. Muži obecně zůstávají právě těmi kluky, jen se v čase mění cena jejich hraček. Finanční nezávislost jim jednoho dne umožní, aby si své dětské sny splnili. Podle mě teď přichází ideální doba, kdy takový nákup realizovat. Spousta majitelů se v obavách o budoucnost bude svých aut na hraní zbavovat, tím se rozšíří jejich nabídka na trhu (bude z čeho vybírat) a v neposlední řadě to ovlivní jejich aktuální pořizovací hodnotu, která se bude do budoucna zvyšovat,“ říká provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček.

Mohlo by vás zajímat:  Tatra 805
Zdroj obrázku: Tiskové materiály Mototechna Classic

Škodovky vládnou i mezi veterány

V nabídce Mototechny Classic, která se specializuje právě na historické a investiční kousky, se v poslední době objevilo několik zajímavých modelů, které si i v době pandemie našly své nové majitele. V květnu například opustil showroom Chevrolet Corvette z roku 1978, BMW 320i z roku 1989 nebo několik Škodovek z předrevoluční éry, které jsou v posledních letech mezi sběrateli v popředí zájmu. „Škodovky, ale i ostatní auta z bývalého východního bloku jsou mezi zákazníky Classicu prakticky nežádanější komoditou. Zejména vzhledem k přijatelným cenám, které umožňují jejich pořízení i meně movitým fanouškům automobilismu,“ doplňuje Vaněček. Ne vždy lze však pořídít starou Škodovku za „pár výplat“.

Mohlo by vás zajímat:  Které auto si NEkupovat? Toto je přehled nejméně povedených možností
Zdroj obrázku: Tiskové materiály Mototechna Classic

Jen hrstka historických modelů mladoboleslavské značky budí mezi veteránisty opravdové emoce. Jedním z nich je kabriolet Škoda Felicia, jejíž ceny už dnes atakují milionovou hranici a druhým je unikátní dvoudveřová Škoda 1000/1100 MBX. Jedna taková je právě teď k mání v Mototechně Classic. Vůz z roku 1967 doposud najezdil něco málo přes 80 tisíc kilometrů, prošel pečlivou renovací a jeho cena je 1.800.000 Kč. Není to málo, ale s vědomím, že z původně vyrobených 2.517 kusů modelu MBX se jich do dnešních dní na světě dochovalo okolo 50, tak nový majitel získá opravdu zajímavý kousek automobilové historie.

Mohlo by vás zajímat:  Historie BAZu Oficiál
Zdroj obrázku: Tiskové materiály Mototechna Classic
Zdroj: TZ Mototechna Classic
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora