Denní svícení už je zažitým a samozřejmě také legálním standardem. U nových aut už se jedná ve většině případů o integrovanou funkci, nejčastěji ve formě různých LED pásů nebo LED diod. U starších vozidel zase existují možnosti, jak vůz něčím podobným dovybavit. A jak to kvůli tomu vypadá na silnicích? Mnohdy nebezpečněji, než si sami uvědomujeme. Problém může být přitom právě v tomto řešení, oproti klasickému svícení. Proč?
Investice do špatného denního svícení
Ti, kteří vlastní starší automobil, nechtějí zbytečně svítit klasickými světly a tím prodloužit životnost použitých žárovek. Proto si na své vozy instalují koupená LED světla. Mnohdy sáhnou po tom nejlevnějším na trhu. Výsledkem je velmi malý výkon použitých diod, ale i extrémně malá velikost. Obojí negativně ovlivňuje viditelnost daného vozu.
Špatná instalace koupených světel
I když si řidič koupí kvalitní a dobrá LED světla pro denní svícení, může vše zkazit špatnou instalací. Roli hraje místo, kde jsou umístěna. Řada řidičů je instaluje do oblastí přední masky chladiče, nikoliv na kraje předního nárazníku, do oblasti kolem mlhovek. Co takový špatná instalace způsobí? Pokud je jejich auto například schované za jiným, může být lehce přehlédnutelné, protože světla začnou být vidět až ve chvíli, kdy svým vozem vyjedou desítky centimetrů z jízdní dráhy – třeba při předjíždějícímu manévru.
Spolehnutí na automatické přepínání světel
Moderní vozy nemají jenom denní LED svícení instalované již z výroby. Mohou být vybaveny také automatickým přepínáním světel. Za ideálních podmínek dobrá funkce. Ne však během deště, nebo třeba v mlze. Senzor v tomto případě nedetekuje horší viditelnost, a i když je vidět jen pár desítek metrů, auto stále využívá jenom denní svícení.
Nečistoty na vozovce
Nyní v zimním období není nic neobvyklého, že je naše auto špinavější než dříve. Vliv na to mají nečistoty na vozovce, které v kombinaci s vodou odlétávají od kol jiných automobilů a končí na našem voze. Nejenom na čelním skle nebo karoserii, ale i na LED světlech pro denní svícení. A jelikož v moderních vozech už se jedná o velmi malé, tenké nízké nudle, stačí pár desítek kilometrů a už může být naše auto vidět o poznání hůře.