Výběr pneumatik není jednoduchý. Komu záleží především na kvalitě, měl by si projít několik nezávislých testů od renomovaných autoklubů nebo časopisů. Získá jistotu toho, že dané pneumatiky mají v různých situacích očekávané vlastnosti a jízda s nimi bude bezpečná. Ne každý jde touto cestou. Mnoho lidí se nechá zlákat cenou a pneumatiky koupí třeba v supermarketu. Ty obvykle pocházejí z Číny a jejich kvalita není valná.
Co se stane, když na autě použijete kvalitní i nekvalitní gumy zároveň?
Odborníci samozřejmě varují před nekvalitními pneumatikami, které mnohdy i zcela propadnou v testech. Nikoho však zatím nenapadlo zjistit co se stane, když na vůz nazujete jednu sadu kvalitních a jednu sadu nekvalitních, tedy lowcost pneumatik. Dá se očekávat, že jízda nebude podle představ. Málokdo však tuší, že cesta může být až tak nebezpečná.
Test odhalil mnoho problémů
Zkouška měla jasné parametry. Vůz BMW M2 který má náhon na zadek a který dokáže vyvinout výkon 405 koní. K tomu všemu komplikovaná mokrá trať. A na autě různé druhy pneumatik kombinované tak, aby vůz jezdil nejenom komplet na kvalitních i nekvalitních, ale i tak, aby došlo ke kombinaci obou dvou variant zároveň. Různá směs pneumatik, jiná tuhost bočních stěn, jiný dezén a jeho kvalita. To vše se podepisuje na změně přilnavosti, kterou konkrétní pneumatika má.
Během testu šlo auto mnohokrát do smyku, objevila se výrazná přetáčivost a ani rychlá akcelerace na rovné trati nebyla pro pneumatiky na mokré vozovce zvládnutelná. Je jasné, že v běžném provozu může být využití takových pneu životu nebezpečné. Jak pro vás, tak i pro ostatní účastníky silničního provozu.
Ani na zadní, ani na přední nápravě
Pravda, ty levné a nekvalitní pneumatiky byly využity na zadní nápravě. Jak však autor videa níže pohotově dodává, ani jejich využití na přední nápravě problém s jejich (ne)bezpečností nevyřeší. V tu chvíli ztrácíte schopnost vůz ovládat a směřovat ho tam, kam potřebujete. Můžete jen sledovat, kam narazíte. Dále se místo přetáčivosti objeví výrazná nedotáčivost v zatáčkách. A jak velká rizika mohou existovat? Jonathan Benson vám to prozradí na videu níže.