Kia představil svůj vůbec první mild hybrid

Jednu Optimu s hybridním pohonem už Kia v nabídce má, experimentální koncept pro letošní pařížský autosalon s ním však má společnou jen skořápku. Optima T-Hybrid je totiž vůbec prvním hybridem značky, který dokáže jet čistě na elektřinu.

Vývoj nového pohonu mělo na starosti evropské výzkumné a vývojové centrum značky a dalo si opravdu záležet. Pod kapotou Optimy T-Hybrid najdeme vznětovou sedmnáctistovku CRDi v kombinaci s elektromotorem a olovo-uhlíkovým akumulátorem o napětí 48 voltů. Dnes tolik populární lithium-iontové baterie nebyly použity, protože potřebují aktivní chlazení a zároveň je náročnější i jejich recyklace. Kromě klasického hybridního režimu dokáže jet Optima v nízkých rychlostech a při nízké zátěži část cesty pouze na elektřinu. Na rozdíl od konvenční Optimy Hybrid je tak tento koncept tzv. „mild hybridem“. 

Mohlo by vás zajímat:  Hybridy mají neřešitelný problém. Spočívá v jejich těžké baterii

Pro dobíjení akumulátoru se používá energie, rekuperovaná při brzdění. Díky zvolené konstrukci mohl naftový agregát dostat navíc také elektrické přeplňování, které pomáhá zlepšovat točivý moment a odezvu motoru za nízkých otáček. Zároveň má Optima menší akumulátor a startér, čímž se zlepšilo rozložení hmotnosti i celková ovladatelnost. Standardní výbavou je systém stop/start a nový startér generátor energie s řemenovým pohonem, nahrazující klasický alternátor. Toto řešení sníží hluk i vibrace, pronikající při stratu do kabiny, na minimum. 

Jakkoliv Kia zatím nezveřejnila žádná konkrétní data o výkonu ani o spotřebě, předpokládá se, že při nárůstu výkonu o 15 – 20% dokáže být Optima T-Hybrid, v porovnání s klasickým naftovým motorem, výrazně šetrnější k životnímu prostředí. Celé pohonné ústrojí do výroby nejspíše zamíří, jestli se však nakonec dostane do Optimy je otázkou.

Mohlo by vás zajímat:  Jak budou využívána data o spotřebě, kterou nahlásíme EU

Zdroj: Kia