Jednu Optimu s hybridním pohonem už Kia v nabídce má, experimentální koncept pro letošní pařížský autosalon s ním však má společnou jen skořápku. Optima T-Hybrid je totiž vůbec prvním hybridem značky, který dokáže jet čistě na elektřinu.
Vývoj nového pohonu mělo na starosti evropské výzkumné a vývojové centrum značky a dalo si opravdu záležet. Pod kapotou Optimy T-Hybrid najdeme vznětovou sedmnáctistovku CRDi v kombinaci s elektromotorem a olovo-uhlíkovým akumulátorem o napětí 48 voltů. Dnes tolik populární lithium-iontové baterie nebyly použity, protože potřebují aktivní chlazení a zároveň je náročnější i jejich recyklace. Kromě klasického hybridního režimu dokáže jet Optima v nízkých rychlostech a při nízké zátěži část cesty pouze na elektřinu. Na rozdíl od konvenční Optimy Hybrid je tak tento koncept tzv. „mild hybridem“.
Pro dobíjení akumulátoru se používá energie, rekuperovaná při brzdění. Díky zvolené konstrukci mohl naftový agregát dostat navíc také elektrické přeplňování, které pomáhá zlepšovat točivý moment a odezvu motoru za nízkých otáček. Zároveň má Optima menší akumulátor a startér, čímž se zlepšilo rozložení hmotnosti i celková ovladatelnost. Standardní výbavou je systém stop/start a nový startér generátor energie s řemenovým pohonem, nahrazující klasický alternátor. Toto řešení sníží hluk i vibrace, pronikající při stratu do kabiny, na minimum.
Jakkoliv Kia zatím nezveřejnila žádná konkrétní data o výkonu ani o spotřebě, předpokládá se, že při nárůstu výkonu o 15 – 20% dokáže být Optima T-Hybrid, v porovnání s klasickým naftovým motorem, výrazně šetrnější k životnímu prostředí. Celé pohonné ústrojí do výroby nejspíše zamíří, jestli se však nakonec dostane do Optimy je otázkou.
Zdroj: Kia