Pro někoho symbol amerického snu, tedy vize, kterou ještě podpořil ikonický film Bezstarostná jízda. Pro mnoho jiných nepraktické a nepoužitelné auto, které má jen ukázat, jak nabitou peněženku má jeho majitel. Ano, tušíte správně, řeč je o kabrioletech. Na českých silnicích jich sice nejezdí mnoho, a ještě méně jich já českou poznávací značku, ale přesto můžeme s klidným svědomím říci, že jich přibývá. Přichází však období, které jízdě bez střechy nepřeje. A se zataženou střechou je kabriolet jen nepříliš hezké malé auto, často navíc s velkou spotřebou. Nezbývá tedy nic jiného, než ho zazimovat.
Vždy do garáže
Pokud už jste se rozhodli investovat do kabrioletu, i když investice je v takovém případě jen eufemismus pro zbytný výdaj, musíte také počítat s tím, že jeho provoz a údržba něco stojí. I když kabrioletu lze zatáhnout střechu, není radno nechávat jej takto vystavený ani prudkým letním bouřkám, natož zimní či podzimní slotě. Pokud jej zasype podzimní listí, může se střecha či její mechanismus poškodit. A totéž platí i o sněhu a námraze.

Jako motorku
Kabriolet byste měli zazimovat podobně jako motorku. Zásadní je důkladná očista o vysušení auta, abyste zabránili vzniku koroze. Protože auto bude minimálně čtyři pět měsíců stát v garáži, nebojte se také naolejovat či ošetřit vazelínou místa, která jsou náchylná k poškození či korozi. A podle instrukcí výrobce ošetřete také mechanismus střechy, aby se nezasekl.
Ušetříte za zimní pneumatiky
Zazimování kabrioletu má jednu velkou výhodu. Nemusíte si dělat vrásky se zimními pneumatikami, a to ani s přezouváním, ani s jejich pořízením či skladováním. Jezdit s kabrioletem v období, kdy jsou tyto gumy de facto povinné je totiž nepříliš rozumné. Letní gumy jen nahustěte na správnou hodnotu a vůz nechte v garáži, dokud opět nezačne sezona pro projížďky bez střechy.
Zdroj: https://www.bluegrassauto.com/how-to-store-a-convertible-for-winter/