Jízda po dálnici je jednoduchá i pro začátečníka. Stačí se vyvarovat chyb při nájezdu a výjezdu

Asphalt Road Tuscany Italy

Dálnice jsou z hlediska delšího cestování vyhledávanými silničními tahy. Povolená rychlost je až 130 kilometrů v hodině, jedním směrem vedou minimálně dva pruhy a kilometry auto polyká podstatně rychleji než na jakékoliv jiné silnici. Jízda po dálnici se zdá jako jednoduchá, ale jsou části, které mohou být rizikem. Jsou to nájezdy a výjezdy. Jak se na nich chovat?

Při nájezdu šlápněte na plyn

Při nájezdu na dálnici je třeba udělat jediné – pořádně šlápnout na plyn. Je třeba, aby se auto během jízdy v připojovacím pruhu pokud možno co nejvíce přiblížilo 130 kilometrům v hodině. V případě nájezdu před nebo za kamion stačí zhruba osmdesátka. Základem je získat v připojovacím pruhu běžnou cestovní rychlost. Jedině tak bude připojení bezpečné.

Mohlo by vás zajímat:  Zimní pneumatiky dokážou během jízdy dohánět k šílenství. Za nepříjemný hluk si ale může řidič sám

Připojujte se až na konci

Připojovací pruh na dálnici je třeba využít v celé jeho délce. Je správné připojovat se až na jeho konci. Nebo ve chvíli, kdy získáte potřebnou rychlost. Připojování hned na začátku je vzhledem k nedostatečné rychlosti extrémně rizikové. Ti jedoucí po dálnici musí kvůli tomu brzdit i o desítky kilometrů v hodině, čímž jsou nejenom omezeni, ale i ohroženi.

Zdroj obrázku: Freepik

Bez blinkrů to nepůjde

Když jste v připojovacím pruhu, dokážou ostatní řidiči odvodit, že se budete připojovat, i když blinkr nedáte. Při sjezdu je ale nesmírně důležitý. Právě znamením o změně směru jízdy dáte jasně najevo, že budete dálnici opouštět. Ostatní se tak nezaleknou vašeho nenadálého brzdění nebo změny směru jízdy, které s najetím do pruhu pro výjezd souvisí.

Mohlo by vás zajímat:  Mýtus o cenách baterií stále koluje mezi odpůrci elektromobility. Skutečné náklady překvapí

Pozor na to, kdy brzdíte

Při opouštění dálnice platí to stejné jako při jejím nájezdu. Dejte proto pozor na plynulost a rychlost. Při výjezdu je třeba se nejprve zařadit do pruhu a až poté začít intenzivněji brzdit. Šlápnout na brzdu ještě před sjezdem v pravém pruhu dálnice je velmi rizikový manévr, který nikdo nečeká. Vznik nehody, dokonce té řetězové, může být v tu chvíli značně pravděpodobný.

Zdroj: https://www.wikihow.com/Drive-on-the-Highway
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora