Jízda po dálnici je jednoduchá i pro začátečníka. Stačí se vyvarovat chyb při nájezdu a výjezdu

Asphalt Road Tuscany Italy

Dálnice jsou z hlediska delšího cestování vyhledávanými silničními tahy. Povolená rychlost je až 130 kilometrů v hodině, jedním směrem vedou minimálně dva pruhy a kilometry auto polyká podstatně rychleji než na jakékoliv jiné silnici. Jízda po dálnici se zdá jako jednoduchá, ale jsou části, které mohou být rizikem. Jsou to nájezdy a výjezdy. Jak se na nich chovat?

Při nájezdu šlápněte na plyn

Při nájezdu na dálnici je třeba udělat jediné – pořádně šlápnout na plyn. Je třeba, aby se auto během jízdy v připojovacím pruhu pokud možno co nejvíce přiblížilo 130 kilometrům v hodině. V případě nájezdu před nebo za kamion stačí zhruba osmdesátka. Základem je získat v připojovacím pruhu běžnou cestovní rychlost. Jedině tak bude připojení bezpečné.

Mohlo by vás zajímat:  „Milý cyklisto, v jednosměrce opravdu nemáš co dělat,“ zlobí se motoristé, kterým komplikují život

Připojujte se až na konci

Připojovací pruh na dálnici je třeba využít v celé jeho délce. Je správné připojovat se až na jeho konci. Nebo ve chvíli, kdy získáte potřebnou rychlost. Připojování hned na začátku je vzhledem k nedostatečné rychlosti extrémně rizikové. Ti jedoucí po dálnici musí kvůli tomu brzdit i o desítky kilometrů v hodině, čímž jsou nejenom omezeni, ale i ohroženi.

Zdroj obrázku: Freepik

Bez blinkrů to nepůjde

Když jste v připojovacím pruhu, dokážou ostatní řidiči odvodit, že se budete připojovat, i když blinkr nedáte. Při sjezdu je ale nesmírně důležitý. Právě znamením o změně směru jízdy dáte jasně najevo, že budete dálnici opouštět. Ostatní se tak nezaleknou vašeho nenadálého brzdění nebo změny směru jízdy, které s najetím do pruhu pro výjezd souvisí.

Mohlo by vás zajímat:  Chyby při řazení jsou podle mechaniků cestou, jak dostat auto do jejich dílen kvůli nákladným opravám

Pozor na to, kdy brzdíte

Při opouštění dálnice platí to stejné jako při jejím nájezdu. Dejte proto pozor na plynulost a rychlost. Při výjezdu je třeba se nejprve zařadit do pruhu a až poté začít intenzivněji brzdit. Šlápnout na brzdu ještě před sjezdem v pravém pruhu dálnice je velmi rizikový manévr, který nikdo nečeká. Vznik nehody, dokonce té řetězové, může být v tu chvíli značně pravděpodobný.

Zdroj: https://www.wikihow.com/Drive-on-the-Highway
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora