Nepočítáme-li nejnovější provedení Genesisu, pak jsou sedany Granduer a AG tím nejluxusnějším, co v nabídce jihokorejské automobilky najdete. Oba modely jsou vystavovány na autosalonu v Busanu, ale zatímco Granduer obdržel jen facelift, sedan s kódovým označením AG je úplnou novinkou.
A to dokonce tak úplnou a žhavou, že k němu máme jen velmi malé množství informací. Jakkoliv neznáme přesné rozměry, na délku bude AG jako nová vlajková loď větší než současný Genesis, měřící 4,99 metru. Tisková zpráva dále zmiňuje rozvinutí designového jazyka Fluidic Sculpture 2.0 s dlouhou přední kapotou a výraznou maskou chladiče. Pod karosérií se ukrývá podvozek s pohonem předních kol, který je zároveň velmi komfortní. Do prodeje se luxusní Hyundai dostane ve druhé polovině roku a jeho cílem je změnit vnímání značky v prémiovém segmentu.
Nový Grandeur (v USA Azera) poznáte na první pohled podle upraveného nárazníku s LED diodovými mlhovkami, pozměněné masky chladiče a nového zadního nárazníku. I ten přispěl k celkovému protažení modelu o 10 mm. Interiéru dominuje nový středový panel se standardní osmipalcovou dotykovou obrazovkou navigace a novými ovladači.
Pod kapotou našel místo nový diesel s objemem 2.2 litru a variabilní geometrií lopatek turbodmychadla, který má výkon 202 koní a točivý moment 441 Nm. Motor samozřejmě plní emisní normu Euro 6. Vedle něj bude v nabídce rovněž upravený benzínový čtyřválec 2.4 GDI z řady Theta II o výkonu 190 koní a s točivým momentem 241 Nm.
Posílena byla armáda elektronických pomocníků, jejichž nabídka nově zahrnuje snímání mrtvého úhlu, varování před čelní kolizí, upravený parkovací asistent či varování při vybočení z jízdního pruhu.
Zdroj: Hyundai