Již mnoho značek evropských zemí ukončilo výrobu vznětových motorů. Jde například o Volvo, Nissan, Fiat nebo Porsche. Dokonce i francouzské značky Peugeot a Renault oznámily, že chtějí omezit vznětové motory a následně se jich úplně zbavit. Proč se přidává i Honda a jak rychle plánuje úplně zamezit výrobě těchto motorů?
Proč se světové značky v Evropě zbavují vznětových motorů?
Kvůli zpřísňování emisních norem jsou turbodieselové motory stále více složité na výrobu a tím méně cenově dostupné. Jejich poptávka tak klesá a výrobcům se tedy nabídka moc nevyplatí. Některé značky se vznětových motorů dokonce zbavily na dobro. Honda je další v řadě. Ředitel Hondy Dave Hodgetts tak upozorňuje, že nové modely nebudou již představování s turbodieselovými motory. Nové motory SUV CR-tak budou obsahovat již hybridní verzi.
Do kdy by měly turbodieselové motory Honda zmizet z trhu?
Do roku 2021 chce Honda úplně zamezit výrobu dieselových motorů a uvést novou generaci vozů Civic. Hodgetts říká, že v budoucnu všechny nové modely budou mít alespoň jednu elektrifikovanou podobu. Již příští rok by se na trhu měl objevit zcela elektrický model v podobě hatchbacku s retro designem. Také by se měl objevit Civic full hybrid. Na vybraných trzích se můžete těšit i na model plug-in hybrid.
Které značky zastavením výroby turbodieselů Honda následuje?
Například Toyota ponechává turbodieselové motory pouze v offroadu Land Cruiser, pick-upu Hillux a také v užitkových vozidlech. Volvo zase konec turbodieselů zahájilo nejnovějším sedanem S60, který již tento motor neobsahuje. Peugeot také již nepředpokládá další vývoj skvělého modelu 1.5 BlueHDI. Společnost Renault chce nabídku vznětových motorů zatím jen zmenšit a Volkswagen a Mercedes-Benz tyto motory stále podporují s myšlenkou, že na dlouhé vzdálenosti jsou tyto motory stále nejoptimálnější volba.