Jaguar XFR-S – nejostřejší sedan britské automobilky!

Britská automobilka Jaguar nás dlouho napínala s veřejnou premiérou svého nejvýkonnějšího sedanu v historii a to XFR-S, který se představil včera na výstavišti v Los Angeles. Ještě před tím nám ale značka zkracovala čekání pomocí teaserů. Samozřejmě s debutem přišly i oficiální fotografie a informace.

Pro zvýšení ovladatelnosti inženýři Jaguaru upravili zavěšení kol na obou koncích vozu a přepracovali elektronické programy kontrolující systémy Adaptive Dynamics, aktivní elektronický diferenciál a Dynamic Stability Control. Řízení automobilu je ve srovnání s XK o něco propracovanější, a tudíž slibuje lepší jízdní vlastnosti. Nejostřejší XFR-S bude jezdit na 20palcových kovaných kolech Varuna s pneumatikami Pirelli o rozměrech – vpředu 265/35R20 a vzadu 295/30R20.

Mohlo by vás zajímat:  Renault usilovně pracuje na dokončení Alpine A110-50

##XFR-S##

Pod kapotou je umístěn 5.0litrový přeplňovaný osmiválec z XKR-S o výkonu 550 koní a točivém momentu 680 Nm. Ve srovnání s XF-R jde o zvýšení o 40 koní a 56 Nm. Síla je přenášena pomocí 8stupňové automatické převodovky Quickshift s pádly pod volantem na zadní nápravu. Zrychlení na stovku se odehraje za 4,4 sekundy a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 300 km/h. Jaguar XF-R je o 0,3 sekundy pomalejší a má o 50 km/h menší nejvyšší možnou rychlost. „Papírová“ spotřeba paliva je stejná jako u XKR-S, čili 12,3 l/100 km. V realitě ale bude jezdit za mnohem více. Emise CO2 jsou na hodnotě 230 g/km.

Mohlo by vás zajímat:  Nové Ferrari bude opravdová exotika

Na silnicích ho poznáme především podle „S“ na přední masce, ale také bude k vidění plno aerodynamických prvků jako například přepracovaný přední nárazník, plno odvětrávaní, rozšířené prahy a hlavním rozpoznávacím znakem bude mohutné zadní křídlo o dvou velikostech. Po celém exteriéru najdeme i díly z uhlíkových vláken. A navíc výfukový systém XFR-S nahrazuje centrální tlumič s X částí a téměř rovným zadním potrubím pro drsnější zvuk.

Změny byly provedeny i v interiéru s karbonovou kůží na bočnicích a loketních opěrkách, temným síťovaným hliníkovým pruhem, dostupným stehováním v kontrastní barvě a mikro linkami, a znáčky R-S. Ve Spojených státech amerických se bude prodávat pouze 100 kusů za startující cenu 99.000 dolarů (v přepočtu asi 1 764 000 korun), v ostatních zemích by neměl být prodej omezen. Do České republiky dorazí také

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet Corvette C3 - Klasika na prodej