Jaguar F-Pace 25d AWD – šelma s naftou v žilách

Jaguar Fpace1

Minulý týden nám naším redakčním testem prošel jeden z nejelegantnějších zástupců, ve společnosti oblíbené, kategorie SUV. Společnost nám dělal Jaguar F-Pace 25d AWD.

Jaguar F-Pace se zaslouženě pyšní cenou za design a titulem světového auta roku 2017.

Jedná se o velice elegantní SUV, které svými detaily odkazuje na své sourozence z rodiny Jaguar. Jeho zadní partie ve mne evokuje model F-TYPE, jeho dravost a robustnost, majestátnost přední partie potom zase vychází z modelu XF.

Konkurence v kategorie SUV je dosti nabitá, poptávka je vysoká a každá automobilka chce mít v daném segmentu svého zástupce. Jaguar samozřejmě není výjimkou a svého postu na trhu se zhostil na výbornou.

Námi testovaná verze byla osazena novým čtyřválcovým naftovým dvoulitrem se dvěma turbodmychadly a s automatickou převodovkou.

EXTERIÉR

Jak již bylo řečeno, vnější vzhled modelu F-Pace je velice pohledný a elegantní, nesoucí jednotlivé detaily z ostatních modelů značky Jaguar.

Jaguar tak aplikuje svůj originální design mezi jednotlivé modely, ty pak nesou obdobný rukopis. Právě to činí jednotlivé vozy značky Jaguar čitelné a jasně rozeznatelné od ostatních vozidel.

F-Pace získává svoji eleganci v jasných a jednoduchých linkách. Vše na voze je praktické a účelné.

Mohutná přední partie je odlehčena mřížkováním velké masky chladiče a nádechy v nárazníku. Přední světlomety jsou tvarem masky a přední kapoty efektně zamračeny.

Boční partie se nese v duchu jednoduchosti, oživena je potom mohutnými plastovými kryty prahů. Na dynamičnosti jí u testované verze dodávali hlavně 20-ti palcová litá kola.

Mohlo by vás zajímat:  Ford Focus ST 2.3 Ecoboost 280k – vystoupení ze stínu RS

Střecha vozu směrem k zádi klesá a je zakončena decentním lízátkem s brzdovým světlem.

Jak už u vozidel kategorii SUV bývá zvykem, zadní partie působí velice objemným dojmem. Její zjemnění se zde odehrává převážně dvojicí koncových světel evokujících právě model F-TYPE. Jejich úzké linie zasahují hluboko do bočních partií vozu. Samozřejmostí je potom dvojice chromovaných výfuků integrovaných do zadního nárazníku, nebo výrazné logo značky v rámci pátých dveří.

INTERIÉR

Interiér Jaguaru se opět nese v duchu lehké elegance. Palubní deska má klasické, přehledné a intuitivní uspořádání.

Kaplička přístrojů před řidičem byla vybavena velkým digitálním 12,3 palcovým displejem.

V rámci jeho zobrazení si můžete zvolit různé grafiky zobrazení jednotlivých budíků. Obvykle se jedná o zobrazení rychloměru a otáčkoměru a to v různých pozicích, na třetí pozici jsou potom zobrazovány údaje z nastaveného menu.

Velice efektně vypadá zobrazení mapy navigace na tomto displeji. Mapa je potom zobrazena v celém rozsahu displeje.

Střední část přístrojové desky disponuje s 10,2 palcovým širokoúhlým displejem, kterým se ovládá velice povedený a propracovaný příplatkový systém InControl Touch Pro. Jeho ovládání je jednoduché, intuitivní s širokým spektrem funkcí. Disponuje také režimem Dual View, kdy řidič a spolujezdec mohou zároveň sledovat různý obsah.

Systém lze pomocí vlastní SIM karty, nebo pomocí Wi-Fi hotspotu z vašeho telefonu připojit na internet.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Hyundai H350

Výborným zpracování disponuje také navigace, která využívá mapových podkladů Here.

Pod displejem jsou dále umístěny jednotlivé ovladače větrání, klimatizace, vyhřívání sedaček nebo oken, dále ovládání duální klimatizace s malými digitálními displeji zobrazující nastavenou aktuální teplotu.

V rámci středového tunelu je umístěn ovladač automatické převodovky. Ovladač je klasický, po vzoru automobilky Jaguar, jedná se o otočný, kruhový ovladač, který po nastartování vozu efektně vyjíždí z roviny středového panelu.

Prostor pod loketní opěrkou disponuje dvojicí USB nabíječek, obdobně tomu je i v prostoru zadních sedaček.

Sedačky vozu jsou velice pohodlné a to i po absolvování delší cesty. U testované verze byly potaženy světlou kůží, která v kontrastu s tmavě modrým lakem vozu vypadá moc efektně. O praktičnosti se nemusíme bavit, to je věc individualizace každého z nás.

Interiér vozu je dále velice elegantně nasvícen a to ve velké škále barevností, kterou si samozřejmě zvolíte Vy.

Samozřejmostí je také kůží potažený multifunkční volant, jehož prostřednictvím se pohybujete v menu displeje v palubce přístrojů, ovládáte telefon nebo adaptivní tempomat. Bohužel mne zklamal chod jednotlivých tlačítek volantu, kladou poměrně velký odpor a jejich chod je dlouhý. Naštěstí to je jedna z opravdu mála věcí, které bych Jaguaru vytknul.

MOTOR A JÍZDA

Testovaná verze byla osazena naftovým čtyřválcovým dvoulitrem s dvojicí nestejně velkých turbodmychadel o výkonu 177kW / 240 koní. Jedná se o nový motor pod názvem Ingenium, který vychází ze starého čtyřválce s jedním turbem 20d.

Mohlo by vás zajímat:  TEST BMW 1802 Touring

Motor je velice kultivovaný, je to takový atlet mezi diesely. Maximum točivého momentu má k dispozici už od 1500 ot./min. až po 4000 ot./min.

F-Pace je i se svým pohonem všech kol poměrně těžký, testovaný motor se však s danou váhou vyrovnává velice hladce. Při dálničních rychlostech ho prakticky neslyšíte a ve spojitosti s dobře fungujícím tempomatem si jízdu opravdu užíváte.

Maximální rychlost uvádí Jaguar 217km/h, zrychlení z 0 na 100km/h potom za 7,2 sekundy.

Testovaný model byl vybaven osmistupňovou automatickou převodovkou, která pracuje výborně, samozřejmostí s možností ji ovládat pádly pod volantem, nebo přepnout do režimu sport. Jaguar nabízí také manuální šestistupňovou převodovku, pouze však ve verzi E-Performance nebo 20d AWD.

Jízda s F-Pacem je velice komfortní, najdou se však i situace, kdy se projeví jeho tužší nastavení podvozku a v kombinaci s obutými dvacítkami a českými okreskami od něj dostanete občas pěknou dávku. Ve výsledku je však jeho tvrdší nastavení spíše výhodou, F-Pace se tak v kategorii SUV řadí k těm sportovním zástupcům.

ZÁVĚR

Námi testovaná verze Jaguaru F-Pace 25d AWD startuje na necelém 1,5 miliónu korun.

Jaguar Vám však za daný obnos nabízí opravdu hodně, originální, výborně fungující, líbivé a prestižní vozidlo.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora