Íránský automobilový průmysl je našinci známý snad jen díky licenčně vyráběným Peugeotům 405, jejichž produkce navzdory všem předpokladům stále běží. Iran Khodro, největší výrobce vozidel v bývalé Persii, však vyrábí i vlastní modely a zatím poslední novinkou je jednoduchý pickup Arisun.
Jeho největší zbraní je ložná plocha s rozměry 43x160x180 centimetrů, respektive užitečná hmotnost až 750 kg. Jedinou možnou variantou je kabina pro dva cestující, jejíž ztvárnění je, podobně jako karosérie, velmi jednoduché. Ve výbavě přesto nechybí přední airbagy, manuální klimatizace, centrální zamykání, elektrická okna nebo rádio s CD/MP3 a dvěma reproduktory.
Pod kapotou je zážehová šestnáctistovka o výkonu 87 koní při 5250 ot./min s točivým momentem 140 Nm při 3000 ot./min, což v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem zadních kol stačí na maximální rychlost 160 km/h, akceleraci na 100 km/h za 12,7 sekundy a průměrnou spotřebu 9 l/100 km. Stejná jednotka může být alternativně vybavena také vstřikováním CNG, v takovém případě klesne výkon na 79 koní při 6000 ot./min a točivý moment na 128 Nm při 3000 ot./min. Tatáž kombinace převodovky a poháněné nápravy jako u „benzínu“ umožňuje maximální rychlost 145 km/h a zrychlení na 100 km/h za 14 sekund. Obě verze však plní pouze emisní normu Euro IV.
Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu listová pera, za 15palcovými ocelovými koly se vpředu ukrývají kotoučové brzdy a vzadu bubnové brzdy. Součástí výbavy je samozřejmě ABS.
Zdroj: Iran Khodro