Honza Matoušek: Auta za 2,5 miliardy korun

Jeden český sázkař nedávno vyhrál 2,5 miliardy. Tedy přesně řečeno 2,466 miliardy korun před zdaněním, ale proč se zabývat drobnýma, že?  Teď si na chvíli představte, že tuto sumu vyhrajete vy a rozhodnete se ji celou investovat do automobilů. Koho by také zajímala sídla v Monaku, Madridu, na Floridě nebo ve Florencii… Jako první Vás napadne koupit Miuru (nebo F40, F50, 959, Countach, E-Type…), spoustu Miur v nejrůznějších verzích, barvách… Pak začnete přemýšlet a možná nějaký ten Cayenne pro rodinu by nebyl taky špatný a Caterham na okruhy a Mini Cooper JCW pro manželku a Polo GTI pro syna… Jenomže se zamyslete – co takhle do svých plánů přinést trochu invence a hlavně totálního megalomanství?

Vždyť za 2,5 miliardy korun si můžete koupit třeba 10 642 Fabii se základním litrovým tříválcem v nejnižší výbavě Active nebo 7 206 Fabii Combi s naftovou čtrnáctistovkou TDI a prostřední výbavou Ambition. Sen všech českých rodin? No přece Škoda Octavia Combi „f tédéíčku, f metle a na hlínách…“ Za štědrou cifru si jich budete moci se 16palcovými koly dvoulitrovým TDI (150 k) v kombinaci s dvouspojkovým automatem a ve výbavě Style koupit celkem 3163!

Mohlo by vás zajímat:  Systém eCall své využití v České republice zatím příliš nenašel

Hledáte stylový povoz, ve kterém vynikne Vaše excentrická osobnost? A máte místo pro 6099 Citroënů C4 Cactus? Pak honem spěchejte pro silnější zážehovou dvanáctistovku o výkonu 110 koní ve výbavě Shine. Králem všech crossoverů je však Nissan Juke, u něhož rozhodně neudělte chybu s přeplňovaným čtyřválcem DIG-T o výkonu 190 koní v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou a výbavou Tekna. Kolik si jich můžete jako miliardáři dovolit? Hned 4752! Aktuálním rekordmanem co do počtu vyrobených vozidel je Mazda CX-5, jichž už byl vyprodukován rovný milion. Se zážehovým „dvaapůllitrem“ (jaká to paralela s dostupnou částkou) Sky-G a výbavou Revolution TOP nešlápnete vedle, navíc se při počtu 2903 dostupných kusů u Vás v garáži nemusíte bát nějakého šrámu.

Že nemyslíme na pány manažery? Ale kdeže! Co taková Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 DSG ve výbavě Laurin & Klement? Inu, pozvěte hodně přátel, protože si jich budete moci koupit hned 2310. Etalonem segmentu je nicméně Volkswagen Passat, toho času navíc dostupný také s dvoulitrovým BiTDI, které je o celé jedno turbodmychadlo lepší a poruchovější než klasické TDI. Ve výbavě Highline si jich potenciálně můžete koupit 2411 a s tím už se dá uspořádat solidní blokáda D1

Mohlo by vás zajímat:  Vyzkoušeli jsme: Bude zjištění bodů online skutečně snadné? Rozhodně ne!

Ekologové sázejí povětšinou na Toyotu Prius, takže ji zkrátka nemůžeme vynechat. Jejímu hybridnímu ústrojí sice ujede možná i jedna z desetitisíce Fabii s tříválcem, zase však budete mít jistotu, že při počtu 3968 těchto nesmyslů v garáži možná zachráníte planetu. Mimochodem, jaký že je roční přirozený přírůstek těchto aut v Evropě? Naprostým protipólem Priusu je Challenger Hellcat s monumentálním osmiválcem Hemi, o jehož import se mimo jiné stará firma Denker. Ta má momentálně v nabídce jeden kousek za 1 950 000 korun, což znamená, že těch 3968 Priusů můžete pohodlně vykouřit 1282 Hellcaty. A to za to stojí, no ne?

Pořád jsme se však nedostali k tomu hlavnímu stupni fajnšmekrovství – a sice ojetým automobilům! Napadlo by Vás například, že při ceně 16 000 korun (aktuální nabídka na Sauto.cz) za Daewoo Tico byste jich mohli mít 156 250? Kdoví, jestli jich tolik vůbec někdy po Evropě jezdilo… Nebo třeba fenomén jménem Felicia, jejíž průměrná cena se pohybuje někde kolem 14 000 korun. Když se toho nebojíte, můžete jich mít 178 571! A pro opravdové milovníky zajímavých aut tady máme Fiat Multipla! Jo, přesně tu generaci, jejíž existenci odsuzují asi i mimozemšťané. Tak přesně tahle Multipla se prodává průměrně za cenu kolem 50 000 korun a při šikovném zainvestování jich můžete mít přesně 50 000. Nádherná flotila jako ze Star Treku, nemyslíte?

Mohlo by vás zajímat:  Martin Tolar: Jak se stát Loebem?

Fungují však samozřejmě i protipóly. Tak třeba v loňském roce bylo za 799 272 000 korun vydraženo Ferrari 250 GTO Berlinetta z roku 1962. A ty za 2,5 miliardy pořídíte nanejvýš tři! Podobným extrémem, jen ze světa novějších aut, může být Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse. To při příchodu na trh stálo asi 47 milionů korun, pořídíte jich tak nejvýše 53. 

Jak je vidno, za 2,5 miliardy korun, což by mimo jiné pomohlo také státnímu rozpočtu pod ministrem střetu zájmů Andrejem Babišem, můžete mít prakticky cokoliv. A abyste si nemysleli, že to zakončím politickými žvásty, přidám i jeden tajný tip! Škoda Octavia 1.9 TDI je prý nezničitelná a dělá taky slavné pou! Proto mi padl do oka jeden kousek za 55 000 korun, který bych mohl rozmnožit až na 45 454 kusů. No řekněte sami, že tohle by na nějakou tajnou čadící válku v pohodě stačilo…