Rodinka Hondy s písmenem N ve jméně se utěšeně rozrůstá. Stylový hatchback N-One, praktický minivan N-Wgn a krabicovitý N-Box doplňuje nejnovější kříženec N-Box Slash. A z názvu již není těžké uhodnout, se kterým modelem z uvedené trojice toho má nejvíce společného.
Geny modelu N-Box se nezapřou a to i přesto, že linie střechy je v případě modelu Slash o dobrých 100 mm níž a světlá výška klesla o 10 mm. Také z bočního profilu a zvedající linie oken je vidět co největší snaha o odlišení. Skryté kliky zadního páru dveří zase mohou evokovat kupé. Pořád se však jedná o typický kei car s délkou 3395 mm, šířkou 1475 mm a výškou 1670 mm. V rámci maximální možné individualizace nabízí Honda celkem 8 základních laků karosérie, které lze navíc kombinovat s bílou, červenou nebo černou barvou střechy a zrcátek. Vedle klasických krytů plechových kol a 15palcových litých disků se v nabídce objevuje i dvojice 14palcových retro kol.
Individualizace pokračuje také uvnitř, kde se kromě barvy čalounění dá volit také jeho motiv či materiál (například syntetická kůže nebo látka). Odlišnou barvu můžou mít i dekory palubní desky, výplně dveří, obložení multimediální systému nebo volant. Možností je opravdu hodně. Co je však důležité, díky rozvoru 2520 mm i obrovské variabilitě je možné převést čtyři dospělé osoby stejně snadno jako větší porci nákladu. V základním uspořádání se do kufru a prostoru pod podlahou vejde celkem 296 litrů nákladu, po sklopení zadních sedadel pak vznikne 743 litrů. Sklopením sedadel však variabilita teprve začíná – vyklopit lze totiž individuálně pouze sedáky zadních sedadel, přední sedadla jdou sklopit dozadu a to spolujezdcovo také dopředu pro převod delších předmětů. Především verze s dozadu sklopenými předními sedačkami přímo vybízí k natažení nohou, tím spíš, že se na palubě objevuje špičkový audiosystém Sound Mapping Systém s osmi reproduktory, subwooferem či hlubokými basy. Vychytávej je však ve spojení s ním mnohem víc.
Pod kapotou najdeme dvě verze zážehového tříválce o objemu 0.66 litru – v atmosférické verzi generuje 58 koní při 7300 ot./min a 65 Nm při 4700 ot./min, přeplňovaná varianta má 64 koní při 6000 ot./min a 104 Nm při 2600 ot./min. V obou případech je motor spojen s bezestupňovým automatem CVT, pokud je však Slash vybaven turbodmychadlem, má navíc pádla pod volantem a dokáže pracovat i v manuálním módu. Vedle pohonu předních kol je v nabídce i čtyřkolka.
V rámci základní výbavy je N-Box Slash vybaven ABS, kontrolou trakce, asistentem pro rozjezd do kopce, automatickým zapnutím nouzových světel při prudkém brzdění nebo kompletní sadou airbagů. Za příplatek je kromě multimediálního systému k dispozici rovněž bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, posilovač řízení se dvěma režimy či autonomní brzdění, fungující při rychlostech pod 30 km/h. Základní cena je 1 380 000 jenů (cca 250 000 korun) za dvoukolku s atmosférickým motorem. Základní čtyřkolka přijde na 1 500 000 jenů (cca 270 000 korun), přeplňovaný motor vyjde na nejméně 1 590 000 jenů (cca 290 000 korun).
Zdroj: Honda