Honda ukázala novou verzi kei caru N-Box

Rodinka Hondy s písmenem N ve jméně se utěšeně rozrůstá. Stylový hatchback N-One, praktický minivan N-Wgn a krabicovitý N-Box doplňuje nejnovější kříženec N-Box Slash. A z názvu již není těžké uhodnout, se kterým modelem z uvedené trojice toho má nejvíce společného.

Geny modelu N-Box se nezapřou a to i přesto, že linie střechy je v případě modelu Slash o dobrých 100 mm níž a světlá výška klesla o 10 mm. Také z bočního profilu a zvedající linie oken je vidět co největší snaha o odlišení. Skryté kliky zadního páru dveří zase mohou evokovat kupé. Pořád se však jedná o typický kei car s délkou 3395 mm, šířkou 1475 mm a výškou 1670 mm. V rámci maximální možné individualizace nabízí Honda celkem 8 základních laků karosérie, které lze navíc kombinovat s bílou, červenou nebo černou barvou střechy a zrcátek. Vedle klasických krytů plechových kol a 15palcových litých disků se v nabídce objevuje i dvojice 14palcových retro kol.

Mohlo by vás zajímat:  Seat investuje více než 30 milionů eur do průkopnického centra pro testování motorů

Individualizace pokračuje také uvnitř, kde se kromě barvy čalounění dá volit také jeho motiv či materiál (například syntetická kůže nebo látka). Odlišnou barvu můžou mít i dekory palubní desky, výplně dveří, obložení multimediální systému nebo volant. Možností je opravdu hodně. Co je však důležité, díky rozvoru 2520 mm i obrovské variabilitě je možné převést čtyři dospělé osoby stejně snadno jako větší porci nákladu. V základním uspořádání se do kufru a prostoru pod podlahou vejde celkem 296 litrů nákladu, po sklopení zadních sedadel pak vznikne 743 litrů. Sklopením sedadel však variabilita teprve začíná – vyklopit lze totiž individuálně pouze sedáky zadních sedadel, přední sedadla jdou sklopit dozadu a to spolujezdcovo také dopředu pro převod delších předmětů. Především verze s dozadu sklopenými předními sedačkami přímo vybízí k natažení nohou, tím spíš, že se na palubě objevuje špičkový audiosystém Sound Mapping Systém s osmi reproduktory, subwooferem či hlubokými basy. Vychytávej je však ve spojení s ním mnohem víc.

Mohlo by vás zajímat:  BMW představuje vrcholnou M5 Competition s výkonem 625 koní

Pod kapotou najdeme dvě verze zážehového tříválce o objemu 0.66 litru – v atmosférické verzi generuje 58 koní při 7300 ot./min a 65 Nm při 4700 ot./min, přeplňovaná varianta má 64 koní při 6000 ot./min a 104 Nm při 2600 ot./min. V obou případech je motor spojen s bezestupňovým automatem CVT, pokud je však Slash vybaven turbodmychadlem, má navíc pádla pod volantem a dokáže pracovat i v manuálním módu. Vedle pohonu předních kol je v nabídce i čtyřkolka.

V rámci základní výbavy je N-Box Slash vybaven ABS, kontrolou trakce, asistentem pro rozjezd do kopce, automatickým zapnutím nouzových světel při prudkém brzdění nebo kompletní sadou airbagů. Za příplatek je kromě multimediálního systému k dispozici rovněž bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, posilovač řízení se dvěma režimy či autonomní brzdění, fungující při rychlostech pod 30 km/h. Základní cena je 1 380 000 jenů (cca 250 000 korun) za dvoukolku s atmosférickým motorem. Základní čtyřkolka přijde na 1 500 000 jenů (cca 270 000 korun), přeplňovaný motor vyjde na nejméně 1 590 000 jenů (cca 290 000 korun).

Mohlo by vás zajímat:  Paříž 2012 - Kia Carens III. generace

Zdroj: Honda