Honda HR-V Sport není jen dalším městským SUV. Konkurenci smázne designem i jízdními vlastnostmi

Img 3964

Možná si při pohledu na model Honda HR-V Sport řeknete, že jde o další z řady městských crossoverů. Jakmile se však k vozu přiblížíte, jakmile otevřete dveře, usednete a chvíli s ním jezdíte, rychle změníte názor. Toto auto v konkurenci rozhodně vyčnívá. Pojďte společně zjistit proč.

Povedený design

Honda HR-V Sport rozhodně zaujme svým designem. Testovaná verze nadchla řadou lesklých černých doplňků, stylovými prahovými lištami, spodní částí na předním i zadním nárazníku, ale i stylovým střešním spojlerem, který lze v aktuální akci Hondy pořídit za 9 000 Kč bez DPH (klasická cena je o 5 tisíc vyšší). Opomenout nelze podařené koncovky výfuku, černá zrcátka, 18palcová kola, nebo třeba zajímavé tvary LED světlometů. Designově se jedná o povedený skvost.

Neméně pozitivně budete překvapeni i ve chvíli, kdy otevřete dveře. Zde je dominující černá barva doplněna povedeným červeným odstínem. Tato kombinace k sobě velmi dobře pasuje a vy v tu chvíli začínáte tušit, že označení „Sport“ zde skutečně není jenom tak.

Mohlo by vás zajímat:  Projeli jsme dvacet let starý Hyundai Scoupe GT

Jízda s manuálem jako zážitek

Honda HR-V Sport je k dispozici pouze s jednou motorizací, a to s motorem 1.5 VTEC Turbo s výkonem 134 kW. K dispozici je buď v kombinaci s automatem (který jsme testovali v květnu), nebo s manuálem, která se k nám dostal nyní. A nutno říci, že je to právě manuál, který přináší mnohem více zábavy a zážitků. Ostatně i zrychlení z 0 na 100 km/h nabídne lepší, a to 7.8 sekundy. Řazení je naprosto přesné a rychlé, což celkový zážitek ještě více umocní. Zajímavým řešením je řazení zpátečky. Zapomeňte na stlačování řadící páky dolů, či využívání různých kroužků. Není to třeba. Staří pohyb od sebe a dozadu. Stejně, jako dáváte při běžné jízdě šestku.

 

Výkon 182 koní je dalším argumentem, že Honda HR-V Sport není jenom nudným městským crossoverem, ale že jde o auto, se kterým si užijete mnoho zábavy. Stačí jenom sešlápnout plyn. Navíc se není třeba obávat žádné nepříjemné hlučnosti. Špičková izolace i díky speciálním kobercům zajistí nebo technologii ASC zajistí, že jakákoliv vaše jízda bude za všech okolností pohodová.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Mercedes-Benz W124

Důraz především na jízdní vlastnosti

Ano, dalo by se říci, že Honda HR-V Sport vás možná nenadchne špičkovou výbavou jako řada konkurentů. Infotainment by přece jenom mohl být modernější a kdo čeká adaptivní tempomat, ten bude zklamán. Na druhou stranu to autu velmi brzy odpustíte, jelikož vám dojde, že více než na elektronické vymoženosti se vsadilo na celkové jízdní vlastnosti. V tomto směru je auto vyladěno v podstatě do posledního detailu. Perfektní podvozek, který vám dá jistotu na každém metru, tužší karoserie, ale i systém Synaptic Damping Control který se přizpůsobuje stavu vozovky. Samozřejmostí jsou i sportovní tlumiče.

Mohlo by vás zajímat:  Test Mazda 3 2,0i i-stop - recenze Mazdy 3

Zároveň nechceme říci, že výbavově by byla Honda HR-V Sport jakkoliv špatná. Naopak. Náš testovaný model se mohl pyšnit vyhřívanými sedadly, automatickými světly včetně automatického přepínání dálkových světel, ale i varováním v případě opuštění jízdného pruhu. Nechyběl také systém čtení dopravních značek, zadní couvací kamera a přední senzory.

Závěr

Honda HR-V Sport si pozornost rozhodně zaslouží. Pokud se poohlížíte po segmentu městských crossoverů a chcete něco jiného, než je průměr, rozhodně nešlápnete vedle. Jak z důvodu designu interiéru a exteriéru, tak samozřejmě také pro výkonný motor a špičkové jízdní vlastnosti. Co může Hondě naopak lehce ubírat, to je ne úplně moderní infotainment a spíše průměrnější výbava bez těch nejmodernějších vychytávek. Na druhou stranu během prvních pár kilometrů dokonalé jízdy zjistíte, že je lepší mít vše ve vlastních rukou. Jízda se nestane jenom přesunem z bodu A nebo bodu B, ale zábavnou aktivitou.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora