Haval představil křížence kupé a SUV

Kříženců elegantních kupé a schopných SUV přibývá jako hub po dešti. Naposledy s podobným typem karosérie vyrukoval Mercedes v podobě předsériové verze modelu GLC Coupé. Moderní trend už pozvolna sledují rovněž čínské automobilky, přičemž Haval, v segmentu SUV vůbec nejúspěšnější výrobce tamního trhu, přichází s prvním ryze čínským kupé-SUV.

4549 mm dlouhý, 1835 mm široký a 1700 mm vysoký Haval H6 Coupé boduje podle automobilky sportovním stylingem karosérie a díky rozvoru 2720 mm rovněž prostorným interiérem. Přední část s hexagonální maskou chladiče, respektive xenonovými světlomety včetně funkce denního svícení zapadá do unifikovaného stylu automobilky. Zadním partiím vévodí výrazný difuzor a jméno automobilky mezi skupinovými světlomety, nenápadně připomínající ta u Audi Q5.

Mohlo by vás zajímat:  Kia odhalila třetí generaci SUV Sorento

Moderní styl karosérie pokračuje také v interiéru, kde je díky panoramatickému střešnímu oknu „přátelská a komfortní atmosféra, díky níž se přední pasažéři cítí odpočatí.“ Sedadlo řidiče je standardně dodáváno s elektrickým nastavováním v osmi polohách, zatímco spolujezdec se musí spokojit se čtyřmi ručně ovládanými směry. Osmipalcový dotykový TFT displej multimediálního systému dominuje středové konzoli, která je jinak překvapivě jednoduchá a přehledná. Vzhled infotainmentu nicméně lehce evokuje systémy z modelů koncernu Volkswagen. 

Pod kapotou je vlastními silami vyvinutý zážehový dvoulitr s přeplňováním, přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů. Maximální výkon 197 koní a točivým moment 315 Nm je na přední nebo všechna kola přenášen pomocí manuální šestistupňové převodovky. Alternativu představuje šestistupňový dvouspojkový automat renomované společnosti Getrag. V otázce bezpečnostních asistentů zatím čínské automobilky pořád trochu zaostávají za evropskými, přesto je příjemné vidět ve výbavě Havalu stabilizační systém, asistent pro rozjezd do kopce, kontrolu sjezdu kopce, brzdový asistent, automatické parkování, hlídání mrtvého úhlu nebo elektronickou parkovací brzdu. Mimo to pomohla získat pět hvězdiček v crash testech C-NCAP tužší karosérie a šestice airbagů.

Mohlo by vás zajímat:  Pohon 4x4 je stále populárnější. Cenově dominují vozy Suzuki, před Fiatem a Dacií

Zdroj: Haval