Při relativně nízkých cenách velkých pick-upů v USA tak nějak výrobci i zákazníci opomíjí segment středně velkých pick-upů. To se snaží koncern GM napravit pomocí dvou spřízněných modelů, Chevroletu Colorado a GMC Canyon. První jmenovaný se představil koncem loňského roku, druhý byl odhalen na právě probíhajícím NAIAS v Detroitu.
Při uvedení Chevroletu Colorado automobilka vykřikovala do světa, jak tímto modelem způsobí revoluci v segmentu středně velkých pick-upů. Spřízněné GMC Canyon přichází ve větší tichosti, což ovšem neznamená, že se jedná o méně zajímavé vozidlo. Design vozu připomíná větší model Sierra a základem konstrukce je klasický rám. Nízké spotřebě a komfortnějšímu projevu má napomáhat přední kapota z hliníku a aktivní uzávěrky přívodu vzduchu v masce. GMC nabídne tři typy karoserie – Extended Cab s ložnou plochou o délce téměř 1,9 metru, Crew Cab s ložnou plochou téměř 1,6 metru, případně Crew Cab s prodlouženou ložnou plochou o délce téměř 1,9 metru. První dva jmenované modely mají délku 5 295 milimetrů, třetí pak 5 705 mm.
Od začátku prodejů bude Canyon dostupný se dvěma hliníkovými zážehovými motory, z nichž tím základním je řadový čtyřválec o objemu 2.5 litru. Ten poskytuje 199 koní a točivý moment 253 Nm, který je z 90% procent dostupný již od 2 000 ot/min. Silnější jednotkou v nabídce bude vidlicový šestiválec 3.6l o výkonu 305 koní a točivém momentu 366 Nm. V roce 2016 se očekává příchod turbodieselu Duramax 2.8l. Standardem má být šestistupňový automat, přičemž manuál se v nabídce objeví pouze pro základní benzinový motor v kombinaci s kratší karoserií a pohonem jedné nápravy.
Zájemci o Canyon budou moci zvolit pohon zadní nebo obou náprav, přičemž v druhém případě dostanou i automatický systém AutoTrac, který pracuje ve čtyřech módech – 2WD, Auto (upřednostňovaná zadní náprava, přední připojena jen v případě potřeby), 4WD HI a 4WD Lo. Dostupný bude rovněž diferenciál s automatickou uzávěrkou. Základem pro všechny modely se stane elektrický posilovač řízení a kotoučové brzdy na všech kolech s čtyřpístkovými třmeny. V nabídce se objeví kola o velikosti od 16“ do 18“.
GMC nabídne tři stupně výbavy, kdy základem bude jednoduše nazvaný Canyon, poté SLE a prozatímním vrcholem se stane SLT. Přiobjednat bude možné balíček All-Terrain a časem by měla přijít klasická vrcholná verze Denali. Na palubě budou dostupné bezpečnostní prvky jako varování před nárazem nebo opuštěním jízdního pruhu, systém Teen Driver, standardní zadní parkovací kamera a další. V případě multimédií se pak zákazníci dočkají volitelného OnStar s připojením 4G LTE, Wi-Fi hotspot, IntelliLink s rozpoznáním hlasu a gest, podporu Siri od Apple a mnohé další. Pro GMC jsou pak tradičně samozřejmostí kvalitní materiály, zpracování a odhlučnění.
Za hlavní konkurenci GMC v tiskové zprávě považuje Toyotu Tacoma nebo Nissan Frontier, ale nám je jasné, že u zákazníků bude soupeřit i s levnějším sourozencem Chevrolet Colorado. Značka slibuje, že vývoj a ladění vozu bude pokračovat až do zahájení výroby, které má proběhnout na podzim letošního roku. Oficiální cena zatím zveřejněna nebyla.
##GMC-Canyon14##
Zdroj: GMC