Ford ukázal sériovou podobu SUV Everest

V rámci strategie One Ford se po celém světě prodává Ford Focus, Mondeo nebo EcoSport. Dalším členem globální rodiny bude SUV Everest, jenž se v asijsko-pacifickém regionu i Africe objeví v průběhu příštího roku.

Pokud vedle sebe postavíte letošní sériový model a loňský stejnojmenný koncept, asi nepoznáte rozdíl. Everest si zachoval 99% koncepčních prvků a to včetně stříbrně lakovaných zrcátek nebo segmentů v obou náraznících. Jedinou výraznější změnou tak je design litých kol. DNA dnešních Fordů nezapře lichoběžníková maska chladiče ani světla s LED diodami pro denní svícení. V zadní části potom dominuje výrazná lišta s označením modelu, spojující LED diodová skupinová světla

Více než vzhled však bude u zákazníků jistě bodovat sedmimístná kabina s více něž třiceti odkládacími prostorami o celkovém objemu 48 litrů. Schránka před spolujezdcem dokonce pojme 16palcový notebook, který je možné dobíjet z 240voltové zásuvky ve druhé řadě sedadel. Ta je sklopná v poměru 60/40, zatímco ta třetí v poměru 50/50. Pokud se obejedete bez zadních míst, dostanete po sklopení zcela rovnou podlahu a kufr o objemu 2010 litrů. Hlavní část středové konzole zabírá osmipalcový dotykový displej multimediálního systému SYNC 2 s hlasovým ovládáním, který však samozřejmě nebude dostupný ve všech výbavách. Kromě něj se ve výbavě objevuje i automatická klimatizace či kompletní digitální přístrojový panel. Co se týče designu, tak Ford konečně upustil od velkého množství tlačítek, které měl například třetí Focus před faceliftem. Místo toho je středová konzole vzhledově čistější a díky dvoubarevnému lakování plastů působí hodnotněji.

Mohlo by vás zajímat:  Jeep představuje limitovanou edici Night Eagle

S luxusnějším vzhledem i interiérem však Everest, jenž má základ v pickupu Ranger, neztratil nic z terénních schopností. Světlá výška 225 mm, brodivost 800 mm a nájezdové úhly 29 stupňů vpředu, respektive 25 stupňů vzadu rozhodně nejsou jen městské hodnoty. Tím spíš, že je v základu také elektronický systém Terrain Management System, který dovolí řidiči vybrat jeden ze čtyř jízdního módů, Normal, Snow/Gravel/Grass, Sand a Rock, upracující převodovku, reakce motoru, kontrolu trakce i pohon všech kol. Řidič rovněž může manuálně zapojit elektronickou uzávěrku zadního diferenciálu, která mu spolu s redukční převodovkou a systémem TMS pomůže v těžším terénu. Za auto lze zapřáhnout přívěs o hmotnosti až 3 tuny, Everest jako takový pak pojme 750 kg a dalších 100 kg se vejde na střechu. 

Mohlo by vás zajímat:  Takto vypadá nejsilnější SUV na světě. Rezvani Tank nabídne výkon 1 000 koní a ochranu před apokalypsou

Jedinou dostupnou benzínovou jednotkou bude dvoulitrový čtyřválec EcoBoost v kombinaci se šestistupňovým automatem 6R80, který má údajně nabízet nejlepší spotřebu ve třídě a zároveň lepší dynamiku než 3.5litrový šestiválec. Alternativou k benzínovému čtyřválci jsou naftový čtyřválec 2.2 Duratorq TDCi nebo naftový pětiválec 3.5 Duratorq TDCi, oba ve spojení s manuálním šestikvaltem či automatickým šestikvaltem 6R80 s možností manuálního řazení SelectShift. V závislosti na trhu pak bude kromě pohonu všech kol dostupná také zadokolka. 

Vedle moderního multimediálního systému se ve výbavě objeví také velké množství bezpečnostních asistentů. Za všechny jmenujme varování při vybočení z jízdního pruhu, hlídání mrtvého úhlu, detekci hrozící čelní kolize, hlídání dopravy za vozidlem při vyjíždění z parkovacího místa, adaptivní tempomat, asistent proti převrácení, aktivní parkovací asistent, systém MyKey, asistent pro rozjezd do kopce a jízdu z kopce, asistent pro jízdu s přívěsem či vůbec poprvé v segmentu SUV tzv. Curve Control, který dokáže vyhodnotit, zda-li řidič najel do zatáčky příliš rychle a pokud ano, pak zabrzdit všechna čtyři kola a snížit točivý moment motoru na minimum. 

Mohlo by vás zajímat:  Renault Koleos Bose Edition odhalen

Prodej se rozběhne příští rok a to na trzích asijsko-pacifického regionu, který zahrnuje Čínu, Thajsko, Austrálii, Nový Zéland nebo Indii (zde se bude Everest prodávat jako Endeavour), respektive na trzích Jižní a Subsaharské Afriky. Výroba bude probíhat v thajském městě Rayong, exkluzivně pro Čínu pak bude Everest montován v továrně JMC Xiaolan ve městě Nanchang.

Zdroj: Ford