Podvozek s dvojkabinou, Double Cab in Van, Kombi nebo čtyřkolka AWD. To jsou jen některé z nových verzí Fordu Transit, jehož nabídka tak narostla na více než 450 verzí!
Nabídku modelů Transit Podvozek tvoří pět různých délek karosérie pro jednokabinu (L1 o délce 5205 mm až L5 o délce 7577 mm) a čtyři pro dvojkabinu (L2 o délce 5572 mm až L5 o délce 7577 mm), v kombinaci s celkovou hmotností od 3,1 do 4,7 tuny. Zatímco jednokabina pojme 2-3 cestující, verze s dvojkabinou nabízí čtyřmístnou lavici ve druhé řadě sedadel a pojme tak až 7 cestujících. Transit Podvozek je ideálním základem pro různé nástavby včetně specializovaných verzí jako chladicí vůz, mobilní dílna, záchranářský vůz nebo obytný automobil. Co se týká tažení přívěsných vozidel, provedení 350 HD a 470 umožňují připojit brzděný přívěs s hmotností až 3,5 tuny, celková hmotnost soupravy tedy činí 7 tun.
Varianta DCiV (Double Cab in Van), která je odvozena od běžného Transitu Van, má díky standardní čtyřmístné lavici ve druhé řadě místa až pro sedm osob a k tomu přidává rozměrný a přepážkou s oknem zabezpečený nákladový prostor o objemu až 10,6 m3. Prostor pro posádku má navíc bohaté prosklení s možností objednat si výklopná boční okna. Nabízí se tři různé konfigurace karosérie od délky L2 (5531 mm) se střední výškou střechy 2490 mm nebo vysokou výškou střechy 2729 mm, přes délku L3 (5981 mm) se střední výškou střechy 2481 mm nebo vysokou výškou střechy 2720 mm až po model s délkou L4 (6704 mm) s vysokou výškou střechy 2746 mm. Pod kapotou je diesel 2.2 TDCi o výkonu 155 koní v kombinaci s předním nebo zadním pohonem, základní cena je 736 000 korun bez DPH.
Další možnosti flexibilní přepravy osob a nákladu nabízí nová řada modelů Transit Kombi, které mohou mít až tři řady sedadel a místa pro devět osob, a Transit Kombi Van pro 7 osob ve dvou řadách. Oba modely jsou dostupné v délkách L2 (5531 mm), L3 (5981 mm) a L4 (6704 mm), pod kapotou najdeme naftovou 2.2 TDCi o výkonu 125 koní v kombinaci s pohonem předních, zadních nebo všech kol, verze Kombi má dále předokolku o výkonu 100 koní a Kombi Van čtyřkolku o výkonu 155 koní. Základní cena verze Kombi je 633 500 korun bez DPH, Kombi Van přijde minimálně na 651 000 korun bez DPH.
Ford také zahájil výrobu inteligentního, elektricky řízeného pohonu všech kol AWD, který dokáže rozdělit točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru od 0:100 do 100:0, v závislosti na povrchu a požadavcích řidiče. Na výběr jsou dva jízdní režimy – standardní AWD Auto je vhodný pro většinu provozních podmínek, kdy je standardně poháněná zadní náprava a v závislosti na zátěži motoru a momentálních podmínkách se přední náprava připojuje automaticky, AWD Lock pomáhá v extrémních provozních podmínkách, například v hlubokém písku nebo sněhu. Tento režim zapojí systém AWD už u stojícího vozu. K zajištění optimální trakce systém neustále vyhodnocuje chování vozu a požadavky řidiče a může na přední kola nasměrovat až 100 procent točivého momentu. Modul ESP je přepnutý do režimu, který umožňuje přenášet točivý moment na kola bez zásahů kontroly trakce, a to i v situaci, kdy se kolo protáčí.
Rozvodovka systému AWD a přední diferenciál jsou plně integrovány do skříně převodovky, díky tomu se podařilo snížit hmotnost systému na pouhých 45 kg. Kompaktní zástavba také umožňuje, aby si vozy Transit AWD zachovaly standardní výšku podvozku bez omezení světlé výšky. Pohon všech kol je k dispozici v kombinaci s dieselem 2.2 TDCi o výkonu 125 nebo 155 koní, kromě klasického Transitu Van jej najdete i u verzí Kombi, Kombi Van a Podvozek.
Zdroj: Ford