To, že to Volkswagen myslí s filtrem pevných částic pro brzdy skutečně vážně, dokazuje to, že tento filtr již začíná testovat. Automobilka si totiž uvědomuje, že tyto „pevné částice“ vznikají nejen ve výfukovém systému dieselových (kde je jejich instalace povinností), ale nyní také v řadě benzínových aut. Navíc tyto saze vznikají také při brzdění, když se brzdové destičky třou o kotouče.
Pevné částice z motoru a z brzd
Určitě jste si toho již všimli – černá kola a také disky kol, když své auto delší dobu nemyjete. Toto zbarvení je způsobeno takzvaným brzdovým prachem. A ačkoli o pevných částicích pocházejících z motoru se všeobecně ví, jak jsou škodlivé, o těch „brzdových“ se zatím příliš nemluví. Přitom jsou stejně nebezpečné.
Regulace Evropskou unií
Evropská unie však na tuto problematiku myslí a v současné době zpracovává údaje. Jakmile získá podklady, může zavést potřebná opatření. I tak se dá ale očekávat, že jednou skutečně k regulaci brzdových pevných částic dojde. A Volkswagen chce získat výhodu – dobrovolně se touto problematikou zabývá a takový filtr je již předmětem jeho zkoušení.
Filtr pevných částic brzdné soustavy u Volkswagenu
Na brzdovém kotouči, je instalováno zařízení, které je umístěno za třmeny ve směru otáčení kotouče. To je právě zmiňovaný filtr, který:
- by měl zachytit až 80 % sazí vytvořených při brzdění,
- nevadí mu vysoké teploty (u brzd běžné), sníh ani voda.