Fiat představil další facelift malého Punta

Fiat Punto, původně však Grande Punto a po prvním faceliftu Punto Evo, najdeme na trhu již od roku 2005. Za tu dobu si našel statisíce (ne)spokojených zákazníků a bylo od něj odvozeno mnoho rozdílných verzí. Po devíti letech na trhu však nepřichází konec, jak by bylo v automobilovém světě běžné, ale další facelift. Tentokrát však nejspíše pouze pro Indii, kde se bude prodávat jako Punto Evo modelového roku 2015.

Nová je především celá přední část, inspirovaná konceptem malého crossoveru Avventura z letošního autosalonu v Dillí. Oproti původnímu Puntu jsou odlišná přední světla, maska chladiče, nárazník s mlhovkami, blinkry v zrcátkách i kapota. V zadní části byl přepracován nárazník a světla z LED diod. Interiér je převzat z novějšího sedanu Linea, pro potřeby Punta byl však dále upraven.

Mohlo by vás zajímat:  Další exotická země v kalendáři Formule 1. Jedná se o pořádání závodů v Saúdské Arábii

Pod kapotou najdeme hned čtveřici motorů. Nabídka začíná u benzínové dvanáctistovky o výkonu 68 koní s točivým momentem 96 Nm, se kterou Punto váží 1095 kg. Druhou benzínovou možností je čtrnáctistovka o výkonu 90 koní s točivým momentem 115 Nm, se kterou hatchback váží 1154 kg. Dieselová nabídka začíná u třináctistovky MultiJet o výkonu 76 koní s točivým momentem 197 Nm, přičemž váha se podle zvolené výbavy pohybuje mezi 1154 – 1190 kg. Vrcholnou volnou je vznětová třináctistovka MultiJet o výkonu 97 koní s točivým momentem 209 Nm, se kterou Punto váží 1198 kg. Jedinou volnou je pětistupňová manuální převodovka v kombinaci s pohonem všech kol.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Rapid Scout na nových renderech

I přes několikátý facelift si Punto Evo zachovalo kompaktní rozměry – 3987 mm na délku, 1687 mm na šířku, 1495 mm na výšku a rozvor náprav o délce 2510 mm. Kufr pojme 350 litrů. Pozoruhodná je světlá výška, činící nadprůměrných 185 mm (u základního motoru dokonce 195 mm). Výbava je rozdělena do čtyř stupňů – základní Active s benzínovou 1.2 nebo slabším dieselem (manuální klimatizace, posilovač řízení, elektrická okna vpředu), druhý stupeň Dynamic se stejnými motory (navíc ABS, rádio s CD, USB a MP3 nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče), třetí stupeň Emotion se zážehovou 1.4 a slabším dieselem (navíc přední airabgy s možností deaktivace u spolujezdce, systém Blue & Me s hlasovým ovládáním nebo automatická klimatizace s výdechy pro zadní cestující) a vrcholný stupeň Sport s nejsilnějším dieselem (navíc zadní spoiler nebo černý interiér). 

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai Veloster Turbo pro Velkou Británii

Zda-li se dostane modernizované Punto do Evropy rozhodnou nejbližší měsíce. Vzhledem k tomu, že za dva roky má přijít nástupce s označením 500 Plus se však příchod na starý kontinent nezdá být příliš pravděpodobný.

Zdroj: Fiat