Hlavní nevýhodou elektromobilů je dlouhá doba nabíjení. U domácích zásuvek to může trvat klidně i celou noc. U rychlonabíječek může doba nabití trvat i hodiny. Proti těmto negativum se postavilo Porsche, které může být nabité podstatně rychleji. A to za dobu pouhých 22 minut. Porsche Taycan tak ukazuje, že elektromobilita může být budoucnost i pro toho, kdo cestuje na delší vzdálenosti. Ano, 22 minut je stále delší doba než u klasických benzinových nebo vodíkových stanic, ale už je to čas, který je poměrně akceptovatelný.
Z 5 na 80 procent
U většiny automobilů je doba nabíjení počítána na 80 procent kapacity baterie. Do tohoto stavu se totiž akumulátory nabíjí nejrychleji. Je to dáno fyzikálními vlastnostmi, které zatím nelze nijak obejít. Konkrétní čas 22 minut je zvládnutelný ve chvíli, kdy se k nabíječce dojede z baterií která má pouze 5 procent a odjíždí se ve chvíli, kdy má baterie rovných 80 procent. Nutno říci, že u Porsche Taycan je stanovený dojezd na plnou baterii zhruba 450 kilometrů. V praxi znamená osmdesáti procentní nabití baterie dojezd zhruba 360 km, což není vůbec špatné. Naopak.
Zatím jen u některých nabíječek
Hlavním problém je zatím v infrastruktuře. Nabíječky které dokážou dodat elektromobilu energii za takto krátkou dobu vyvíjí firma Electrify America, která jich zatím instalovala jenom několik, a to pouze ve Spojených státech amerických. Sama uvádí, že hlavním důvodem je také fakt, že většina elektromobilů na trhu nezvládne využít takový výkon, které její nabíjecí stanice nabídnou. V podstatě zatím jediným průkopníkem je v tomto směru zmíněná novinka Porsche Taycan. To dokáže využít výkon 270 kW, který daná nabíječka nabízí.
V plánu jsou i nabíječky s výkonem 350 kW
Společnost Electrify America uvádí, že její nabíječky jsou schopny nabídnout i výkon 350 kW, který však žádný ze současných elektromobilů zatím nezvládne. Nejlepší je v tomto směru zmíněné Porsche Taycan s možností využít 270 kW a tak se nabít za 22 minut. Tento fakt však ukazuje, že za pár let by skutečně nemuselo být nic zvláštního nabít elektromobil i v řádech několika minut, což by se rovnalo době, která je potřebná k natankování klasického paliva, nebo vodíku.